Een paar vragen over wat je wilt zien op Wereldwijzer

1. Waar ligt vooral je interesse: Vakantiereizen

2. Om info te kunnen vinden over een vakantie trip naar Zuid-Afrika

3. Overal en nergens, bij voorkeur van privé personen (via fora etc)

4. Feitelijke landen info (zaken zoals overzichten met gebiedsnamen in toeristische context en meer staatsrechtelijke benamingen (voorkomt verwarring), e.d.
    De rest is wel te vinden op andere manieren.

5. Nee, en ik vind dat soort zaken vaak “vervelend”. Ik snap dat een forum ergens van betaald moet worden, mar wil daar zo weinig mogleijk mee geconfronteerd worden.

6. Alleen als het echt hele bijzondere aanbiedingen zijn (en dat zijn niet persé de goedkoopste)

7. Losse delen

8. Nee, en facebook/whatsApp etc. is de dood voor fora. Belangwekkende info komt niet meer op het forum terecht.

9. Helaas geen tijd voor

10. Zorg dat het beheer gebeuren uit de publiciteit gaat.
    Het is hoewel vast goed bedoeld, maar het is heel bijzonder dat alles in het openbaar wordt af en be sproken.
    Daarnaast, reisverhalen, inspiratie!

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
    vakantie

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
    Voor info, tips, do’s en don’ts over reizen naar de landen waar ik naar toe wil

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
    via internet, google en natuurlijk zeker altijd deze website, lezen van blogs

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
    goedkope tickets, wat zeker te zien, goede periode om te reizen

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of **Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Ja, autoverhuurders buitenland

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Ja, vliegtickets

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
    In het begin pakketreizen, maar nu onderdelen. ticket, auto, hotel allemaal apart

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Nee, wist niet dat dat bestond.

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    ja als daar behoefte aan is. Amerika en Azie.

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    n.v.t.

1. Reizen
    2)Voor informatie en tips
    3)Inforatie vnl op internet en hier op wereldwijzer en aroundthe globe
  2. alles is welkom
  3. ja daar aak ik gebruik van, jullie hebben genoeg aanbod
  4. graag en zoals de vraag het al zegt; korting vliegtickets, stedentrips
    7)altijd losse onderdelen, ik stel zelf ijn reis vast en wat ik wil zien.
  5. bijna nooit
    9)no thx!
  6. ik zou graag van de reizigers een feedback willen horen, ze vragen van alles maar als ze terug zijn zou het ook fijn zijn als ze hun ervaringen met andere reizigers willen delen.
  1. reizen
    2.als voorbereiding van volgende reizen
    3.info op de sites van heet reisdoel, bij wegwijzer, uit reisverslagen
    4.ervaringen bij overnachtingen bij particulieren, prijzen van ter plekke
    5.ja en overzichten van camperplaatsen, overnachtingsmoglijkheden
    6.ja vliegtickets
    7.losse onderdelen
    8.ja
    9.ja door bv op de fora info door te geven met onze ervaringen
    10.een database met per land, per streek tips en overnachtings adressen en ervaringen op die adressen.
  1. Reizen, vakantie
  2. Inlichtingen vragen aan personen die bepaalde landen reeds bezocht hadden Vb. Zuid Afrika, Namibië en interesse in deze site
  3. Reisgidsen, internet, vrienden. Vb Huren campers in Zuid-Afrika en er mee reizen door Zuid-Afrika, NamibIë, Botswana, Zimbabwe: gevraagd via Wereldreiziger en internet.
  4. Informatie betreffende Visa en paspoort, link naar ambassades of BZ in NL en BE, link nar GGD of Belgisch Instituut voor Tropisch ziekte, toeristische trekpleisters
  5. Ja, zoekmachines voor het vinden van goedkoopste auto of camper verhuurmaatschapijën en vluchten (zie ook punt 4)
  6. Ja, vooral vliegtuigtickets en huurauto’s
  7. Losse onderdelen
  8. neen
  9. neen dank je
  10. Blogs met: ook negatieve ervaringen en filmpjes geklasseerd per land

ps.: Ga door met deze site, komt af en toe wel van pas wanneer ik weer eens een reis uitwerk naar het zuidelijk halfrond.

1. Reizen
  2. Ervaringen andere reizigers
  3. Internet/forums
  4. n.v.t.
  5. n.v.t.
  6. Stedentrip, vliegtickets
  7. Losse onderdelen
  8. nee
  9. nee bedankt
  10. Nu niets
    reizen & emigreren

i.v.m. mogelijk interessant nieuws

overal

wat ik nog niet weet

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    niet echt

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    geen interesse

geen pakketreis, gewoon wat nodig is

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    nog niet

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Weet eerlijk gezegd niet wat dit team is. maar in principe wil ik altijd wel helpen…mijn expertise? De laatste jaren verblijf ik vooral in Vietnam, daarvoor was ik in allerlei landen m.n. in Azië. Ik wil mezelf geen expert noemen, maar ik weet wel wat van Vietnam. Ik ben o.m. directeur geweest van een groot nieuw museum in het midden van Vietnam en momenteel help ik het Ha Noi Museum met het ontwikkelen van educatieve projecten om de Vietnamese & andere jeugd wat meer bekend te maken met de geschiedenis van Vietnam en van Ha Noi in het bijzonder.

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    ik ben altijd opzoek naar ideeën waar ik zelf niet op zou komen…

1. reizen en vakantie
  2. ivm een resi naar Zuid Afrika, Namibie, Botswana en Zimbabwe
  3. Op internet en reis bijeenkomsten. Ook bij reisorganisaties.
  4. geen specifieke voorkeur.
  5. Bijna niet
  6. Ja, op van alles
  7. meestal een pakketreis.
  8. Neen.
  9. Neen.
  10. Neen
  1. Voornamelijk vakantie en een beetje reizen.

2. Om een reisgenoot te zoeken.

3. Google, wereldwijzer en Facebook

4. Tips van locals (mensen die erg bekend zijn in het gebied). Waardoor je niet alleen de toeristische dingen kan vinden maar ook verborgen pareltjes.

5. Nee eigenlijk niet. Zou ook niet weten wat ik wil zien, omdat ik mij nog niet heb verdiept in wat er al is.

6. Korting is altijd leuk! Op alle gebieden, ik blijf een Nederlander :slight_smile:

7. Verschillend. De ene keer los de andere keer een pakketreis. Ook een keer een verrassingsreis gedaan. Dus wel iets geboekt maar geen idee waarheen.

8. Wel eens gekeken maar geen intensief gebruik ofzo.

9. Ik heb niet echt een expertisegebied.

10. Reviews van reisorganisaties/hotels/vliegmaatschappijen enzo (als dat er niet al is want ik heb nog niet heel wereldwijzer zo uitgebreid doorgekeken.)

Sent from my LG-H815 using Wereldwijzer mobile app

1. Reizen
  2. Via google dingen opgezocht van Noorweg en dan deze site gevonden.
  3. Boeken, facebook en wereldwijzer
  4. Bv de algemene dingen, van munteendheid tot vaccinaties
  5. Neen
  6. Ja, altijd wel intressant voor promoties en dergelijke.
  7. Losse onderdelen. Heb al ondervonden dat dit meestal voordeliger uitkomt.
  8. Ja
  9. Neen

Sent from my SM-A500FU using Wereldwijzer mobile app

Reizen

Sent from my GT-N5100 using Wereldwijzer mobile app

1. Reizen
    2 ivm reizen naar Brazilië
    3 internet, boeken, contacten in Brazilië
    4praktische zaken
    5ja
    6vliegtickets
    7allebei
    8nee
    9nee
    10 ik weet niet

Succes Anita

Reizen en vakantie.

Informatie zoeken over reizen/vakantie. Wanneer ik een reis, vakantie of weekendje weg, boek, ga ik eerst uitgebreid op Wereldwijzer rondkijken.
    Ook vind ik het fijn dat er een mogelijkheid tot vragen stellen is.

Bij Wereldwijzer dus, maar ook andere fora, reisgidsen, zoeken op internet.

• Do’s and dont’s.
  • Practische zaken zoals geld en visums.
  • Wat zijn de gebruiken in het land?
  • Hoe kan je massatoerisme ontwijken?
  • Gidsen of andere mensen die je kunt inhuren en waar goede ervaringen mee zijn.
  1. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of **Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Nee, eigenlijk nooit.

2. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Kortingen zijn altijd fijn, maar als Wereldwijzer dan een soort reclamesite wordt, dan hoeft het van mij niet.

3. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
    Ik boek zoveel mogelijk alles zelf en stel een reis samen uit losse onderdelen.
    Bij hoge uitzondering vraag ik een persoonlijk reisadviseur (Apollo at home) om advies.

4. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Nee, dat wist ik niet. Ik ga er naar kijken, Facebook vind ik wel een handig medium voor dit soort dingen.

5. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Lijkt me leuk, maar ik zou wel eerst wat meer informatie willen. Enne…ik heb niet echt een expertise. :slight_smile:

6. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    Reisspullen te koop of ruilen.******

Reizen en vakantie

1. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?

Om ervaringen van andere gebruikers te vragen/lezen.

1. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?

Lonely Planet, Tripadvisor, Zoover, allerlei verschillende websites. Vragen stel ik hier maar alleen als er recent nog ‘beweging’ op het desbetreffende forum is geweest, anders heeft het geen zin heb ik gemerkt.

1. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?

Op zich vind ik het wel goed zo. Als ik bepaalde info wil vraag ik dat wel.

1. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?

Ik neem ze wel mee in mijn vergelijkingen

1. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?

Nee , wat mij betreft niet nodig.

1. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?

lossen onderdelen.

1. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?

Ik gebruik facebook niet.

1. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?

Nee.

1. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?

Nee.

Hallo Annelies,

Reizen.

Vanwege interessante reisverhalen.

Zoeken op internet, diverse forums

Reismogelijkheden en tips van bezienswaardigheden en soms wat do’s en don’t ssss

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Maak er weinig gebruik van.

De stedentrips

Meestal losse onderdelen en zelf uitzoeken.

Nee

Te weinig expertise

10. Heb je nog andere leuke ideeën die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    Op één na alle Europese hoofdsteden bezocht. Vraag of dat er nog meer reizigers zijn met zo’n zelfde tik.
    Dus speciaal bezoeken van hoofdsteden?

ALVAST HEEL ERG BEDANKT VOOR JE HULP!!!

1.reizen
2. Om vragen te stellen, ook andere verhalen te lezen
3.boeken/internet
4.bezienswaardiheden per land
5.heb wel kennis gemaakt met organisaties
6.alles is welkom om goedlopere reizen op re snorren
7.meestal alles apart
8.ben niet op facebook aangesloten
9.niet direct.
10. Ben best tevreden hoe het nu is!

Sent from my GT-N5100 using Wereldwijzer mobile app

Vakantie

Nieuwschierigheid

Google , vragen eigenlijk nooit

Is goed zo

Nee

Geen behoefte aan

losse onderdelen

Nee

Wel willen maar geen tijd met een baan van 10 tot 11 uur per dag

Nee

Hallo Annelies, hierbij de antwoorden:

1. vakantie
  2. om vragen te stellen over een geplande reis en andere ervaringen te lezen
  3. internet, tripadvisor
  4. overnachtingen, bezienswaardigheden
  5. nee
  6. ja heel graag. En ook wat de eenpersoonstoeslagen zijn, valt elke keer weer tegen!
  7. losse onderdelen en pakketreizen, net hoe het uitkomt
  8. nee, doe niet veel met Facebook
  9. nee
  10. nee

Sukses!!

Ik wil ooit in mijn leven een rondreis maken door zeer boeiende landen, eentje binnen en eentje buiten Europa. Daarnaast wil ik wel elke dag op vakantie gaan.

om een reisgenoot naar Japan te zoeken, die ik tot op heden heb uitgesteld.

momenteel nergens, of ergens via TUI. Momenteel heb ik het budget er niet voor om te gaan reizen :frowning:

Bijzondere monumenten/bezienswaardigheden. Of misschien leuk voor de jonge generatie reizigers (20-30) pretparken ofzo?

geen idee :l?

Het zou leuk zijn, maar dan alleen op de fora en niet als advertenties. Advertenties zijn daar om persoonlijk aanbod/aanbiedingen te laten zien. Het maakt mij niet uit wat voor reistype

Meestal boek ik een pakketreis, of als dat niet lukt, en het goedkoper kan, boek ik het hotel en de vliegtickets apart. Meestal is een pakket goedkoper namenlijk.

Nee, helaas niet.

Momenteel ben ik erg druk met een verhuizing, dus tsja niet echt. mijn expertise gaat zo ver het internet mij brengt.

de do’s and don’t s van het land/wereld deel goed omschreven, maar ik geloof dat dat er al is?

Vraag 1 : Reizen met name in USSR. Dus Rusland Siberie.
Vraag 2 : Omdat ik sosm contact zoek met mensen die er geweest cq er wonen.
Vraag 3 : Op deze website op virtualtourist en natuurlijk reis aanbieders
Vraag 4 : Soms de kosten van iets en verwijzing naar andere sites
Vraag 5 : Nu nog niet maar is fijn om te weten dat het er is
Vraag 6 : Ik ben een camperaar. Dus groeps en enkele equipe reizen naar bijzondere landen.
Vraag 7 : Zie antwoord 6
Vraag 8 : Nee principieel nooit
Vraag 9 : Wil wel zie Vraag 6 antwoord. Dus reizen uitzetten
Vraag 10: Zie voorgaande