een nieuweling op dit forum, dus even voorstellen!

Hallo allemaal!

Bij deze wil ik mij graag even voorstellen.
Ik ben Iris en op dit moment 20 jaar oud.
Ik volg nu de opleiding HBO-V in Utrecht. Na mijn opleiding wil ik graag 4 maanden
vrijwilligerswerk gaan doen in Zuid Afrika in de gezondheidszorg (Het liefste met kinderen/kraam/couveuse).
Ik ben nu trouwens 3e jaars dus over een jaartje ben ik klaar.
De afgelopen maanden heb ik wat rondgesnuffeld op internet voor organisaties die dit aanbieden. Maar de meesten bieden het op 1 locatie aan en mij lijkt het juist zo leuk om zuid afrika rond te trekken en projecten te combineren. Bijvoorbeeld ook een aantal weken met dieren.
Mochten jullie tips hebben waar ik kan kijken en of iemand die ervaring heeft hiermee, ik hoor het graag!

Groetjes,

Iris

Hoi Iris,welkom op wereldwijzer!
Als je vrijwilligerswerk in het buitenland wil doen, moet je eerst beslissen of je met een organisatie reist of op eigen houtje een project zoekt.
Het voordeel van reizen met een organisatie is dat alles voor je geregeld wordt. Maar in ruil daarvoor vragen zo goed als alle organisaties een bijdrage aan hun vrijwilligers.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je die altijd stellen in het Vrijwilligerswerk Forum hier op wereldwijzer!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

Hallo Georgessiam!

Bedankt voor je reactie.
Ik wil wel graag met een organisatie. Alleen vind ik toch wat eng… haha.
En een bijdrage is niet erg, als ik van te voren weet wat het gaat kosten kan ik nu alvast beginnen met sparen :slight_smile:
Ik wil wel alleen reizen denk ik maar dan wel dat er ook wat mensen van mijn leeftijd al daar zijn of tegelijk met mij reizen!
Ik zal een kijkje nemen bij het vrijwilligerswerk forum.