In oktober houd mijn tijdelijk contract op. Een mooie gelegenheid om weer een reisje te maken. Ik zat te denken aan ongeveer 4 weken naar Afrika (Oeganda/ Tanzania of meer het Zuiden van Afrika) of misschien Indonesie/ Maleisie. Mijn plannen zijn verder niet concreter dan dit. Eerst maar kijken of ik iemand kan vinden met dezelfde plannen.
Ik ben 25 jaar en heb voorheen gereisd in Midden Amerika en Brazilie. Ik wil graag nu ook iets van een ander continent zien! Ik hou van avontuurlijk, zon, zee, strand, natuur, cultuur, uitgaan, van alles wat dus:) Ik ben een sociaal persoon en ik hou van gezelligheid.
Graag hoor ik of er mensen zijn met dezelfde plannen!
Balen van je contract maar reizen zal wel fijn zijn.
Ik las je oproep, en ook ik heb nog geen concrete plannen.
*zie mijn persoonlijke pagina *
Ik zit zelf vast aan de periode van november
Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar Thailand, als is dit nog niet definitief.
In thailand lijkt me de full moon party’s, jungle, drijvende markt en vele andere dingen gaaf.
Jeetje balen zeg van je contract, maar dit zorgt wel voor kansen wat betreft reizen!
Ikzelf heb een fulltime baan maar heb lekker 4 weken vrij dit jaar (laatste 2 nov. 1e 2 dec.)
Mocht je dus later van plan zijn te gaan reizen… Afrika staat ook hoog op mijn to do list.
Je interesses komen volledig overeen met de mijne, een leuke combi van wat de wereld te bieden heeft.
Reiservaring? Vorig jaar heb ik 9 weken door Azië getrokken (Maleisië, Borneo, Singapore, Java, Lombok, Gili’s en Bali), het jaar ervoor ben ik 3 1/2 week in Thailand geweest.
@ Mariel: Okee dus je gaat eigenlijk dan voor Thailand. Ik ben bang dat ik Thailand iets te toeristisch vind. Ik ben er natuurlijk nooit zelf geweest, maar ik heb van een aantal mensen gehoord dat ze de omringende landen leuker vonden. Als we langer de tijd hadden en meerdere landen konden bezoeken, was het een ander verhaal, maar helaas dat hebben we niet:)
@ Debby: Heb jij ook een voorkeur naar bepaalde landen/ gebied. Ik vind het moeilijk om over Afrika te zeggen. Voor mij lijkt het allemaal een beetje op elkaar. Ik moet me er sowieso er nog meer in verdiepen. Misschien dat ik uiteindelijk wel later kan, maar dat is op dit moment moeilijk om te zeggen!
Ik had 3 dagen geleden de pech gehad dat mijn reiscompagnon heeft afgehaakt voor een reisplan richting Zuid-Amerika… om eerlijk te zijn zijn er ook een pak locaties in Afrika (Tanzania, Kenia) en het Midden-Oosten (Jordanië, Israël).
Over mezelf: 28,m, junior manager werkend voor internationale NGO in Brussel, overtuigd ‘Europeaan’ met goed aanpassingsvermogen (heb zelf een semester gestudeerd in Bologna en in Parijs 6 maanden stage gedaan), flexibiliteit en zin voor humor.
Ik heb nog verlofdagen uitstaan die ik echt wel moet opnemen. Ik denk dat ik zo’n 12 dagen vrijmaken vanaf 29 oktober. Ik ben nog niet zuidelijker geweest dan de Maghreb (Tunesië, Egypte). Tanzania zie ik zéker zitten, alsook Kenia. Bij Uganda kan ik me niet concreet veel voorstellen, maar ik sta ervoor open. De wilde natuur, baobab bomen, en dan trekken met een lokale organisatie die wél kijkt op veiligheid, minder op luxe, dat zie ik zitten (elfs een eigen potje koken daar deins ik niet voor terug). En ik heb gelukkig geen directe schrik van slangen of klein ongedierte.
Vertrek wél liefst niet later dan 4 november… zodra we eens geraken over de locaties om aan te doen, vlucht en verblijf, dan is het “full speed ahead” zou ik zeggen. Dank om ASAP te laten weten of jouw plannen nog moeten worden uitgewerkt.
Heey.
Dat is jammer zeg! Zuid Amerika is zeker ook mooi! Maar op zo’n korte termijn lukt het helaas niet. Ik werk namelijk op dit moment ook nog. Succes in ieder geval!