Een Leeuw in de tuin...

(origineel bericht op be-more.nl)

Een Leeuw in de tuin…

20-08-2011
Vandaag was het tijd om op safari te gaan, op zoek naar de Big 5. Om 12 uur werden we opgehaald door Richard. Hij was onze gids dit weekend. Het was nog een best stuk rijden, zo’n 2 uur. Eigenlijk zouden we direct naar de backpackers gaan, maar hij had met de andere gids, Cameron, overlegd dat we toch nog even een korte toer van zo’n 1,5 uur zouden doen. Dit zagen wij wel zitten natuurlijk. In het park aangekomen had je echt het gevoel dat je in de Lion King beland was. Echt super mooi allemaal
Al snel zagen we de eerste dieren:Buffels en neushoorns. De neushoorns hadden we op den duur bijna in de auto zitten, zo dichtbij liepen ze!
Zo indrukwekkend allemaal om die dieren echt te zien. De eerste dag hadden we al direct 2 dieren van de Big 5 binnen, die trouwens bestaat uit Buffels, neushoorns, olifanten, leeuwen en luipaarden.

Toen was het tijd om naar ons verblijf voor die nacht te gaan. Het was een backpackers waar we met zn allen op een kamer sliepen, op Bart na, die moest apart, omdat die een jongen is waarschijnlijk.
Het was er best eng, overal zaten gekko’s, zoals ook op de wc en in de douche… hihi…
Die avond hebben we bij het kampvuur gezeten en heerlijke spagetti gehad die Cameron voor ons had klaargemaakt. Na het eten ben ik al snel op bed gegaan. Kaylee was ook niet echt lekker en is ook direct op bed gegaan. Die nacht hebben we niet erg lang geslapen, maar de wekker ging al wel weer om 5 uur….

21-08-2011
Zoals ik al zei ging de wekker erg vroeg! Op zich kon ik er best makkelijk uit, omdat ik toch al de halve nacht had wakker gelegen. Even een kopje thee gedronken en toen was het tijd om weer naar het park te gaan.
Het was echt super. We hebben enorm veel mooie dieren gezien, ook van heel erg dichtbij!
Zebra’s, giraffes, buffels, neushoorns en zelfs Timon en Pumba haha! Natuurlijk ook nog heel veel andere dieren hoor!
In het park hebben we ook ontbeten. Dit was wel even raar, want er zou zo een dier aan kunnen komen….
Daarna reden we weer verder. In de bosjes was 1 olifant verscholen. Helaas heb ik geen mooie foto kunnen maken, daarvoor was hij net te ver weg. Richard wist ook overal hele mooie verhalen over te vertellen, over de dieren maar ook over de planten en het park zelf. Er was een plant en die rook naar frietjes! Je kreeg er spontaan honger van hihi.
Onderweg zijn we erg veel dieren tegengekomen. Op den duur lagen er 5 cheeta’s bij elkaar te luieren, 1 moeder met 4 jongen. Richard zei dat dit echt uitzonderlijk was om deze bij elkaar te zien. De jongen zouden nu ongeveer 9 maanden zijn dacht hij.
Helaas hield mijn camera er hier mee op… De batterij was overleden… Gelukkig had Kaylee nog wel een camera dus hebben we nog wel foto’s.
Het werd al laat en het werd tijd om naar de slaapplek te gaan. Dit was midden in het park. Alle dieren konden er ook gewoon komen, behalve de olifanten, daar hadden ze speciale dingen voor dat die er niet langs konden of zoiets…
We hadden een typische Afrikaanse Braai, eigenlijk gewoon een bbq… Het was erg gezellig en we aten gelukkig wel binnen, want het was al donker en wie weet wat er in de bosjes zat……
Richard ging even naar buiten en riep ons: er zat een Hyena in onze tuin. Dat was wel leuk om te zien maar erg eng. Ik ging liever niet naar buiten. De hyena heeft nog even rondgelopen en liep daarna naar het volgende huisje.
Daarna was het tijd voor het kampvuur. Ik wou niet gaan… ik durfde niet vanwege de dieren (a), want hiervoor moest ik natuurlijk wel naar buiten. Uiteindelijk ben ik toch gegaan, maar als snel was ik ook weer binnen en ben ik naar bed gegaan.
Even later kwam Kaylee mijn kamer binnen. We hadden de hyena in ons huisje zitten, maar gelukkig was hij al snel naar buiten gejaagd. Ik was blij dat ik naar bed was gegaan!

Daarna ben ik gaan slapen. Om 2 uur werd ik wakker van iemand die uit bed ging. Zal wel naar de wc gaan dacht ik en ik sliep weer verder.

22-08-2011
De volgende morgen hoorde ik dat het Richard was die toen zijn bed uit was gegaan omdat hij een leeuw hoorde. Die bleek bij ons in de tuin te hebben gezeten. Hij is er met z’n auto achterna gegaan.
Het was een vrouwtje vertelde hij en dat ie bij ons in de bosjes zat!
Gek idee hoor, dat er die nacht gewoon een leeuw in je tuin heeft gezeten!

Al snel zijn we weer gaan rijden. We hadden namelijk nog niet alles van de Big 5 gezien! We kwamen al snel weer dieren tegen en alles was weer super mooi om te zien. In het park zijn we ook gaan ontbijten. Richard en Cameron waren met hun verrekijkers aan het rondkijken en riepen ons. Ze hadden een leeuw gezien!
Wij ook allemaal kijken met de verrekijker en inderdaad er zat een mannetjes leeuw aan de overkant!
Later zijn we weer verder gaan rijden en zagen we weer de 5 cheeta’s, zeer waarschijnlijk weer de zelfde! Erg leuk! Ze waren nu aan het jagen vertelde Cameron!
Later gingen we nog ergens stoppen en weer zagen we met de verrekijkers een leeuw. Helaas hebben we ze niet dichterbij gezien.

Toen was het tijd om terug te gaan naar Palm Tree. We reden het park uit en vanaf de weg zagen we allemaal olifanten staan. Dus nog even gestopt om foto’s te maken, want zo dichtbij hadden we ze nog niet gezien.
Daarna teruggereden naar Palm Tree.
Daar aangekomen waren de kids wel weer blij om je te zien… Dat doet je toch wel goed, die blije koppies. We hebben Richard nog even wat stroopwafels en dropjes gegeven en hebben toen afscheid van hem genomen.
Die middag nog even gespeeld met de kinderen en zijn daarna naar de Galaria gegaan om boodschappen te doen. Weer hebben we daar gegeten. Dit keer bij een restaurant waar ze de 2e maaltijd gratis hadden! Ik heb heerlijke lasagna gehad. Voor in totaal omgerekend 30 euro hebben we daar gegeten. En dat met 5 personen! Dat lukt je in Nederland nooit haha;)
Weer thuis gekomen nog even geskyped en daarna lekker gaan slapen!

[size=1](origineel bericht op be-more.nl)