Heb niet lang geleden een reis door Iran gemaakt. Dat was onvegetelijk!
Kijk en geniet van mijn film van die reis:
https://vimeo.com/263360790
Hoe lang is dit geleden? Blijkbaar staat er weer water onder de bruggen in Esfahan.
Iran is inderdaad één van de mooiste landen ter wereld; wij vertrekken opnieuw eind september, insjallah!
guidoisabelle
Video verwijderd ivm weinig reacties.
Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag; hoe lang is die reis geleden?
guidosabelle
Was maart-april 2016.
Als men hoog bezoek heeft of krijgt, dan laat men weer wat water door de bedding stromen, heb ik van Thomas Egbrink geleerd. Dat is een Nederlandse verslaggever voor de Volkskrant en voor de New York Times.
Van het net geplukt :
Our Man in Tehran (Thomas Erdbrink*)* - Episode 7
The Empty River of LifeThe Empty River of Life
nemokennislink.nl
De tragedie van Centraal-Iran’s grootste rivier
LineC
Hartelijk dank voor de info; ik zal alles eens grondig doornemen. Iraanse vrienden van ons vertelden dat Iran inderdaad niet “wijs” omspringt met water. Maar waar wel, of niet?
guidoisabelle
Gisteren avond was Thomas Egbrink weer op tv, in zijn tweede serie “Onze man in Teheran” en daarin had het ook over het gebruik van te veel water. Daardoor drogen meren uit, die dan veranderen in zoutmeren.
Klopt; wij waren in Esfahan in september 2016 en alles stond droog, terwijl in Teheran de caniveaux(afwatering van de straten) met zuiver water werden gespoeld om alles netjes te krijgen tegen de volgende dag.
Wij nemen de uitzendingen van Thomas op om die in de loop van de week te bekijken want we herkennen héél wat zaken.
Dit jaar bezoeken wij Kashan, Kerman, Tabas en Mashad, met het openbaar vervoer, om de woestijnen te doorkruisen.
guidoisabelle
Vanavond, dinsdag 15 mei, vanaf 20.15u op ARTE: twee uitzendingen over Iran, waarbij eentje over water.
Aan te raden maar wel in het Frans.
guidoisabelle
Dankjewel voor de tip. Heb beide meteen geprogrammeerd voor opname.
Ik heb de resolutie van de film verbeterd en hem toen weer op Vimeo gezet.
Veel (kijk)plezier!