Hallo allemaal,
Ik ben druk bezig om eind augustus of begin september een jaar als Au pair te gaan werken in Amerika. Via au pair world ben ik in contact gekomen met een gezin in Californië en nu samen met de agency daar bezig om alles te regelen.
Ik vroeg me alleen af of er hier mensen waren die nog tips hadden met dingen die ik niet moet vergeten te regelen of niet moet vergeten mee te nemen.
Ik heb nog geen ervaring als au pair dus ben daar wel benieuwd naar.
Groetjes
Wat ik me bijvoorbeeld afvraag, Moet ik me hier uitschrijven bij de gemeente als ik een jaar weg ga?
hallo,
Allereerst sorry dat ik je bericht niet eerder gezien heb.
Ik ben zelf ook een jaar weggegaan om als au pair te gaan werken en ik heb me nergens uitgeschreven. Ik woonde natuurlijk niet op mijn eigen, maar gewoon thuis, dus je hebt verder geen verplichtingen (denk aan huur e.d.) dus voor zover ik weet hoef je je niet uit te schrijven.
Het enige waar je voor moet zorgen is een doorlopende reisverzekering. Die kun je gewoon bij je zorgverzekeraar aanvragen. Dat zou ik zeker doen, dat worden je kosten gedeeltelijk/helemaal vergoed wanneer je daar bijv in het ziekenhuis terecht komt.
Veel succes en mocht je nog vragen hebben sta ik voor je klaar
Groetjes
Nathalie