au-pair ervaringen

Hoi allemaal,

ik zit er sinds kort over te denken om een paar maanden au-pair te worden in het buitenland.
Nu is het probleem dat ik nog geen enkele oppas-ervaring heb (nou ja, ik heb 1x opgepast, maar goed)
en ik heb ook geen rijbewijs. Ik zou graag in oktober of november weg willen.
Wat raden jullie aan? Is het belangrijk om ervaring te hebben?
Moet ik proberen om nog mijn rijbewijs te halen (versneld)?
Ervaringen allemaal welkom!

Groetjes…

Hoi looor22,

Wat leuk dat je daar aan zit te denken! Ik kan het zeer zeker aanraden. Ben vooral niet bang over het niet bezitten van ervaring, alles moet een keer geleerd worden :wink: Mag ik je wel vragen hoe oud je bent?

Ik ben zelf als au pair naar Australië vertrokken toen ik 21 was en had (buiten wat oppassen op neefjes/nichtjes) ook geen “echte” ervaring, maar dat maakte niks uit voor de meeste landen. Ik weet alleen dat je voor de Verenigde Staten wel moet kunnen aantonen dat je ervaring hebt, maar dat is vanwege het visum. Verder weet ik van niks hoor, ik heb met Australië ook geen problemen gehad.

Wat ik je eerst zou willen aanraden als forumbeheerder hier, is om de informatie op deze link http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=111609 eens goed door te lezen. Hier heb ik een hele hoop tips neergezet en (niet om je af te schrikken) de gevaren waar je mee te maken zou kunnen krijgen.

Verder heb ik er ook een link neergezet van een site die ik zelf heb gebruikt om mijn gastgezin te zoeken. Lees de info van de link goed door, want daar heb je echt veel aan :slight_smile:

Als je beslist om de site die ik aangegeven heb te gebruiken om een gastgezin te vinden, dan kun je gratis een profiel aanmaken. Je moet daar zelf aangeven of je een rijbewijs hebt of niet en er word dan automatisch gezocht naar gastgezinnen die aan jouw criteria voldoen.
Op de profielen van gastgezinnen moet ook specifiek vermeld staan of de au pair een rijbewijs moet hebben. En vaak is dit niet het geval hoor :wink: dus maak je daar vooral niet druk om!

Nou laat het allemaal even over je heenkomen en lees alles op je gemak eens goed door, en als je vragen hebt, daar ben ik voor! :smiley:

Hoi!

Bedankt voor je bericht! Ja, ik had inderdaad dat artikel van jou al doorgelezen, heel handig! Ook de site die je daar hebt gegeven had ik bezocht, en ook meteen maar een profiel aangemaakt. En met succes, want er is een gastgezin geinteresseerd en we hebben contact :). Voor dit gezin hoef ik inderdaad geen rijbewijs te hebben, dus dat is heel fijn.

Ik ben nu 17, maar eind september word ik 18, dus als ik wegga ben ik 18. Heel erg bedankt voor je tips en ik hoop dat ik binnen een paar maanden in Nieuw-Zeeland zit!!!

Groetjes, looor22

1 like

Nou helemaal geweldig om te horen! :cheer: Laat vooral als je kunt van jezelf horen als je daar bent, ben nu toch reuze benieuwd hoe het is geworden.

Ik ben heel blij dat mijn artikel geholpen heeft. Succes!

Groetjes

Hallo,

ik heb net ook contact met een bureau voor au-pairs.
www. jobstop.be
nu, het kriebelt echt enorm om als Au Pair te gaan werken in Amerika.
Alleen heb ik zo mijn twijfels.
Ik ben 21 jaar en heb op deze moment een heel toffe en goede job.
Het is een vast contract en ik ben een beetje bang om dat op te geven.
Want, zal ik na mijn jaartje au pair wel tewerk gesteld worden?
Mijn concrete vraag luidt; wat erna?

Ben er een beetje bang voor om echt niets meer te hebben als ik terug thuis ben.
Kan iemand me hiervoor gerust stellen?

Groetjes

Hoi Helene_dony

Tjah dat is natuurlijk wel een hele moeilijke vraag om te beantwoorden natuurlijk. Ik ben ook met mijn 21 gegaan (Australie) maar ik was toen net klaar met school. Ik zou eigenlijk naar de hogeschool gaan maar heb toen gekozen om toch weg te gaan. Ik had dus eigenlijk alle tijd van de wereld.

Je zou het natuurlijk altijd met je baas kunnen overleggen. Vertel hem/haar wat je droom is en dat je graag wilt gaan. Misschien kun je naderhand gewoon terugkomen als je baas een tijdelijke werknemer kan en wil aannemen.
In tijden zoals deze moet je zeer zuinig zijn op de baan die je al hebt omdat je nooit weet wanneer je ander werk vind. Je zult goed bij jezelf na moeten gaan wat je wilt doen, of je gaat en of je het offer wilt brengen dat je naderhand waarschijnlijk ander werk moet zoeken, of dat je misschien toch wat met je baas kunt regelen. Nee heb je en ja kun je krijgen (of misschien ook wel vergeten).

Probeer het gewoon zou ik zeggen. Helaas kan ik je verder niet helpen met je vraag, dat is echt iets wat jij zelf moet regelen en wat alleen jij kunt doen, jij weet wat je wilt en hoever je wilt gaan natuurlijk.

Succes daar vast mee, hou ons op de hoogte en als je nog vragen hebt sta ik altijd klaar :wink: ik wou dat ik op deze vraag van je een simpel en makkelijk antwoord had.

Groetjes
Nathalie

Hoi Nathalie!

Hier ben ik weer hoor! Nu vanuit Nieuw-Zeeland!! Het is inderdaad allemaal gelukt en het gastgezin waar ik je over had verteld in het vorige bericht… daar ben ik nu! Ik ben eind november 2011 eerst naar Australie vertrokken waar ik 6 weken heb gereisd, en begin januari 2012 vloog ik door naar Nieuw-Zeeland, en daar ben ik nu dus alweer 4 maanden! Over 6 weken is het voor mij alweer afgelopen, dan ga ik weer naar huis helaas… Ik ben echt superblij dat ik het heb gedaan, niet alleen omdat je een prachtige ervaring opdoet met kinderen en in een ander gezin zit, maar ook gewoon omdat je een totaal vreemd land leert kennen, heel bijzonder!
Bedankt voor je hulp want zonder jouw bericht over die website had ik mijn huidige gastgezin nooit gevonden!!

Groetjes uit Nieuw-Zeeland,
looor22

Hoi looor,

Wat leuk dat je er aan zit te denken om au pair te worden. Over ervaring moet je niet te veel inzitten. Ik was zelf 21 toen ik au pair was in Australie en had ook (officiele) ervaring, alleen hier en daar eens een keertje op neefje of nichtje. Niet iedereen vraagt ervaring. Ik heb zelf een post geplaatst over tips en gevaren. Lees dat zeker eerst door (de link kan ik je niet geven want zit op mijn telefoon nu maar is makkelijk te vinden). In die post vind je ook een link naar een zeer betrouwbare website met informatie en gastgezinnen. In hun profielen staan of ze ervaring en een rijbewijs verwachten. Dat is een site die ik zelf ook gebruikt hebt maar daar doe je wel alles zelf. Je kunt het natuurlijk ook tegen betaling via een buro regelen.

Je mist ervaring dus officieel kun je alleen niet in de VS terecht maar bij mijn weten verder overal wel.

En over je rijbewijs, tja niet iedereen vraagt er 1. Maar ik kan hem wel aanraden. Vaak hebben ze. Graag dat je ee wel 1 hebt en je kunt ook nog eens zelf op stap. Maar die keuze ligt aan jezelf :slight_smile:

Hopelijk heb je hier wat aan. Heb je al wat ideeen?

Groetjes
Nathalie