Mijn naam is Ilse, ik ben 22 jaar en woon in Amsterdam. Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik me aan het oriënteren was op au pair werk in Amerika. Via google heb ik dit forum gevonden.
Op dit moment is mijn plan om een jaar naar Amerika te gaan als au pair, zodra ik klaar ben met mijn studie. Daarna zou ik graag ook naar andere landen gaan, omdat ik zo veel dingen leuk vind! Zo zou ik graag een talencursus Spaans willen doen, of vrijwilligerswerk in het buitenland. Ik ben flink bezig met researchen op internet wat ik allemaal graag zou willen, er is zo veel wat mijn interesse heeft (:
Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, dat is een van de redenen waarom ik graag wil reizen. Ik wil wat meer van de wereld zien. Daarnaast ben ik benieuwd hoe het is om langere tijd niet in Nederland te zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik verder nog moet vertellen. Als jullie nog dingen willen weten, vraag maar raak!
Hoi Ilse,
Welkom op wereldwijzer,
De makkelijkste en meest veilige manier om als au pair naar het buitenland te trekken, is via een bemiddelingsorganisatie. Zij zoeken een geschikt gezin voor jou, dat aangepast is aan je wensen en helpen je met je verblijfsvergunning en andere wettelijke regelingen. Ze begeleiden je ook bij eventuele problemen en conflicten tijdens je verblijf.
Sommige au pair organisaties zijn aangesloten bij een internationale organisatie. Deze organisaties hebben richtlijnen opgesteld waarin alles staat over werktijden, vergoedingen en rechten.
Op het internet vind je heel wat info en aanbod voor au pairs. Meestal zijn het websites van au pairorganisaties.
•www.europa.eu/youth: op de europese jongerensite kan je doorklikken op het thema werken, waaronder je au pair vindt
•www.eurodesk.eu en zoeken op ‘au pair’ geeft organisaties uit andere Europese landen
•www.transitionsabroad.com/listings/work/shortterm/au_pair_jobs.shtml: met verwijzingen naar au pair bemiddelingsorganisaties over de hele wereld
•http://exchanges.state.gov/jexchanges/programs/aupair.html bevat de officiële au pairwetgeving
Indien je nog vragen hebt over au -pairwerk dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het au-pair-forum hier op wereldwijzer.
Idem voor vrijwilligerswerk in het buitenland kan je deze link aanklikken
Wens je nog veel suc6 toe voor de toekomst,Ilse! Om dit welkomsberichtje af te sluiten eindig ik gewoonlijk met een leuke foto.
Bedankt voor je bericht.
Ik ben vergeten om het erbij te zetten, maar ik ben al bezig om via een organisatie au pair werk te gaan doen. De meeste info die je hebt gegeven wist ik daarom al. De websites de je hebt neergezet kende ik nog niet, dus bedankt daarvoor!
Hi Ilse,
Wat leuk dat je interesse hebt om als AuPair naar Amerika te gaan. Ik las dat je al in contact bent gekomen met een bemiddelingsorganisatie? Hoe ver ben je in de procedure?
Zelf heb ik ook een jaar in Amerika als Au Pair gewerkt en ik heb er geen seconde spijt van gehad, echt een top tijd! Naast mijn werk als au pair heb ik ook vrijwilligers werk gedaan in Manhattan, veel gereisd en een online studie gevolgd. Omdat ik na 2,5 jaar nog steeds heel veel te vertellen heb over mijn ervaringen ben ik ambassadeur geworden van Au Pair in America,in samenwerking met Activity International.
Als je vragen hebt of je wil meer weten over mijn ervaringen kun je me altijd mailen (cindy.apia@yahoo.com)!
Bedankt voor je reactie!
Ik ben nog niet zo ver in de procedure, ik heb alleen een mail gestuurd met wat vragen. Heel fijn om te merken dat er echt naar je mail gekeken wordt, heb twee keer een email gekregen met een uitgebreid antwoord. Ik ga me zeker aanmelden om au pair te worden! Het lijkt me een geweldige ervaring.
Fijn dat je je email adres hebt gegeven, ik ga je een mail sturen! Het lijkt me leuk om van iemand te horen die al ervaring heeft.