Europa-reiziger wil op au pair avontuur

Hallo allemaal!

Mijn naam is Lianne, ik ben 25 en heb een redelijk stuk van Europa gezien. Een opsomming dan maar: Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, Rusland (3 maanden gestudeerd), Polen, Duitsland, België, Luxemburg, Frankrijk, Engeland, Schotland, Ierland, Italië, Tsjechië… dan heb ik het wel zo’n beetje.
Ik kwam eigenlijk op dit forum terecht omdat ik au pair wil worden. Ik ben bijna juf (juli 2013), maar zou voor een “echte” baan in Nederland eerst nog een tijdje buitenland verkennen. Heb het subforum al gevonden dus daar ga ik nu naar toe!

Hoi Lianne ,welkom op wereldwijzer!
Nou als ik je berichtje lees,heb je al aardig wat landen bezocht in het verleden!
De makkelijkste en meest veilige manier om als au pair naar het buitenland te trekken, is via een bemiddelingsorganisatie.
Zij zoeken een geschikt gezin voor jou, dat aangepast is aan je wensen en helpen je met je verblijfsvergunning en andere wettelijke regelingen.
Ze begeleiden je ook bij eventuele problemen en conflicten tijdens je verblijf.
Sommige au pair organisaties zijn aangesloten bij een internationale organisatie. Deze organisaties hebben richtlijnen opgesteld waarin alles staat over werktijden, vergoedingen en rechten. Je kan deze au pair organisaties vinden op het internet.
Indien je nog met vragen zit Lianne,dan kan je altijd terecht in het Au-pair Forum maar dat wist je al !:slight_smile:
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.