Een jaar Spaans leren

Hallo iedereen,

mijn dochter wil een jaar naar Spanje om Spaans te leren. Denkt aan Salamanca. Gastgezin en/of campus. We hebben een aantal aanbiedingen van organisaties bekeken, maar ik schrik eigenlijk wel wat van de prijzen.

Heeft iemand misschien tips / ervaring met alternatieve mogelijkheden die wat meer betaalbaar zijn ?

Bij voorbaat dank,

Jeroen

P.s., ik moet dit reisforum nog doorspitten, maar wilde de vraag toch vast stellen.

Goedkoepr alternatief is een “normale” cursus vinden (zeg tussen 400 en 500 euro per maand) en een kamer bij een familie zoeken of in een studentenhuis. Voor kamers door heel Spanje heen, kun je het beste naar www.loquo.com gaan. Prijzen tussen de 200 en 500 euro per maand (afhankelijk van regio).

Succes

Dag Jeroen,

Wij volgden jaren geleden ooit een cursus in Ronda en nu wonen en werken we hier. De directeur van deze school Joaquin Hita Iglesias is nog steeds een goede vriend en we raden deze taalcursussen zeker van harte aan. De link naar de website van de taalcursussen in Ronda hierbij. Bovendien is Ronda een prachtige stad en zijn er tal van interessante excursies naar Sevilla, Granada etc.

http://www.rondapiee.com/english/index.html

Vriendelijke groeten,

Wim & Gertrude (alias Guillermo en Gertrudis)

Ook nog meer info over Ronda en omgeving bij

http://guillermo.infoteur.nl/ en http://gertrudis.infoteur.nl/

1 like

IK persoonlijk vind Ronda een prachtig stadje en raad een ieder aan om het te bezoeken.
Het lijkt me echter niet een plaats waar je als jongere een jaar wilt zitten.
Daar is Ronda te klein voor, zijn er weinig tot geen studenten en valt er te weinig te beleven.
Of heb ik het nu fout?

Beste Jeroen,
Kijk eens op www.studytravel.nl. Salamanca is zeker de stad om met Spaans te beginnen. Voor Salamanca heeft studytravel vaak aanbiedingen. Ik ben er erg over te spreken.
Succes!
Nina

Ronda is niet Salamanca, Sevilla of Granada natuurlijk, maar onze dochter van 14 vind het hier best leuk en en er zijn meer scholen en activiteiten dan je zou denken. Als je een bruisend nachtleven zoekt kan je natuurlijk beter een grootstad kiezen. Wat Ronda vooral mooi maakt is de prachtige natuuromgeving, ideaal voor wandelen, fietsen, paardrijden en ook meer avontuurlijke sporten zoals speleologie, afdalingen in ravijnen en 4 x 4 routes.
Groeten
Wim

En daar ben ik het 100% mee eens. Zoals gezegd vind ik Ronda heel erg mooi. En dan verblijf ik het liefst hier: www.jardindelamuralla.com
Ken je dit hotel Wim?

Jardin de la Muralla ken ik zeker. Mooi hotel en aan de receptie zit Prudence en die ken ik persoonlijk. Wij wonen hier nu drie jaar vlakbij de Fuente de Ocho Caños, een heel aangename buurt bij de “oude” brug.
Groeten,
Wim

Hoi

Neem eens een kijkje op www.expain.de
We zijn ermee bezig om ons uitwisselingsprogramma naar België en Nederland uit te breiden.

Bij onze prijzen zit alles inbegrepen.
De eigenaar van het bedrijf bezoekt (nu in Duitsland), elke student en zijn familie persoonlijk.
Maakt een verslag op voor de plaatselijke coordinator zodat die op zoek kunnen gaan naar een geschikt gastgezin in Spanje. De plaatselijke coordinator bezoekt elk mogelijk gastgezin eerst persoonlijk en screent het hele gezin grondig. Wij willen er zeker van zijn dat uw dochter/zoon terechtkomt in een geschikt gezin. Maandelijks babbelen wij met de student, met het gastgezin en met de school in Spanje, om te zien of alles wel goed verloopt en om mogelijke problemen, ergernissen tijdig uit de weg te ruimen.

Wij zijn 24h op 24h beschikbaar voor uw zoon/dochter en ook voor de ouders in België/Nederland.

Heb je nog vragen?
Aarzel niet om contact op te nemen.
Maya Daneels
Coordinator Castellón - Spanje
castellon@expain.de
0034 609330791

Jeroen vraagt vnl naar betaalbare / goedkopere oplossingen en wat ik uit jouw post lees Maya is dat jullie een erg goede service schijnen aan te bieden maar ik denk tevens dat dit niet de meest betaalbare oplossing is, of vergis ik me??

Hoi,

De prijs schrikt misschien een beetje af, omdat het de totale prijs is.

Als ik zie dat Mabel bijvb spreekt van een cursus tussen 400 - 500 euro per maand en daarbovenop accomodatie van nog eens zoveel, dan kom je op hetzelfde uit op nog meer als je alles bijelkaar telt.

Voordeel bij ons is dat alles door ons geregeld wordt en we 24h op 24h beschikbaar zijn. Het is voor ons heel belangrijk dat alles goed verloopt.

Het is enkel bedoeld voor jongeren tussen 14 en 18 jaar die hier dus ook les gaan volgen samen met Spaanse leeftijdsgenoten. Er wordt voor gezorgd dat de school in de buurt van het gastgezin ligt en ook de inschrijving wordt helemaal geregeld.

Bedankt voor je toelichting. Het is soms nuttig om iets meer uitleg te geven.

Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘taaltoerisme’.

Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.

Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren.
Dus voor een korte enquete heb ik mensen nodig die Spaans willen leren/ hebben geleerd in Spanje. Invullen zal ongeveer 5-10 min duren. Er zijn veel respondenten nodig, dus als je nog anderen weet, graag doorsturen! Muchisimas gracias! Tessa

Link: http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=15878&lang=nl

Hoi,

Ik zat op Taronja School. Is heel leuk. Elke week hebben ze activiteiten, o.a. TANDEM (taaluitwisseling, elke dinsdag), Paella Party ( elke maandag) en gratis kooklessen met chef Nando!

Als je meer info nodig heb, kan je op deze site klikken: