Hallo allemaal!
Ik heb mijzelf hier geregistreerd omdat ik een jaar lang door Azië heen ga reizen. Begin mei land ik in Kuala Lumpur en na ook mentaal geland te zijn in die stad wil ik de national parks in gaan. Na Maleisië ga ik of naar Indonesië of misschien eerst nog naar het noorden. (Thailand, Camodia, Vietnam, Laos) Het is een beetje afhankelijk van hoe het loopt en wat met het klimaat het meest praktisch is.
Mijn naam is Richard, ik ben 31, single en woon in Rotterdam. Ik vertrek alleen, maar ben niet van plan continu alleen te reizen. Ik heb al eens eerder lange tijd gereisd in Australië en dat beviel ook heel goed en daar maakte ik heel makkelijk contact met andere reizigers en locals, dus ik heb wel vertrouwen dat dat nu ook gaat lukken.
Ik ben van plan vrijwilligerswerk te doen, leren duiken, mediteren, yoga, feesten en natuurlijk de landen, culturen en natuur te verkennen. National parks en ook de jungle in.
Voor snowboarden ben ik al eens in Canada geweest. Ik krijg een enorme kick van verse lijnen te trekken in de poedersneeuw. Surfen kan ik (nog) niet, maar ook dat ben ik van plan te doen in Indonesië. Verder houd ik van muziek, lezen, nieuwe inzichten opdoen, mensen leren kennen, de Aziatische keuken (heel breed) en van goede whisky.
Wat ik hier hoop te vinden is veel nuttige informatie, tips, delen van ervaringen en misschien ook wel een leuke reisgenoot.