Een jaar in Turkije werken

Als je vanaf marmaris naar Rhodos gaat hoef je er maar 1 dagje te blijven hoor, en dan heb je n nieuw visum in de pocket. In Cyprus doen ze misschien wat moeilijker

Hoi allemaal,

Ik heb het afgelopen jaar gedurende het hele seizoen in Marmaris gewerkt.
Dit was echt een super gave ervaring!!!
Ook ik had hier een (huur) huis en dat heb ik aan een bekende van me onderverhuurd.
Dit was niet zo geweldig gegaan want mijn huis was best vies toen ik terug kwam maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb.
Mijn baas was erg tevreden over me en heeft me zelfs gevraagd of ik dit jaar weer terug wilde komen.
Dat wou ik eigenlijk niet doen, maar aangezien ik momenteel niet de juiste dingen heb om mijn turkse vriend naar NL te kunnen laten komen op MVV, ga ik toch weer terug.
Mijn baas heeft me zelfs een beter aanbod gedaan en dat kan ik niet afslaan.
Ik heb zo veel nieuwe mensen leren kennen en echt een paar goede vrienden gemaakt die mij nu erg missen.
Dus ga ik weer lekker terug over drie maanden.
Oja en ik ben gewoon een dagje op een neer geweest naar Rhodos met de boot.
Geen probleem hoor en je hoeft daar echt niet te overnachten hoor.
Ik kan niet wachten tot het weer eind april is…

Groetjes Daisy

Ja is goed waterman, is wel handig ook!!
Horeca of misschien in een hotel lijkt me ook wel wat!! Ik wil alleen wel voor een nederlands iets werken denk ik want ik lees nou al best wat vage verhalen over werken voor een turkse baas…

He dames (en heren naturlijk) allemaal heel veel plezier… :stuck_out_tongue: … Weet zeker dat jullie een top tijd tegemoed gaan…

Liefs Linda

hoi hoi,

ik denk dan gewoon ook dat t te ver is naar cyprus om diezelfde dag terug te varen, maar dat geeft niets want dat was een hele beleving om daar te zijn voor een avond. alanya is echt zo druk en dan vooral de haven met al zijn discotheken en neonlichten. en dan kom je in een klein dorpje op cyprus (wel t turkse gedeelte) en daar is t zoooo rustig, echt heel sfeervol allemaal!!! :smiley:
daar konden mijn collega en ik ook ff lekker zelf de toerist uithangen!! :stuck_out_tongue:

ik ga waarschijnlijk in n nederlands restaurant werken en heb er heel veel zin in. hoop ook dat t door gaat anders moet ik heel snel nog een andere baan zien te vinden. dus als t niet doorgaat word ik weer entertainer in een hotel ofzo… is ook super om te doen!

groeten myrna :smiley:

Hallo allemaal,

Ikheb een vraagje voor degene die langer dan 6 maanden naar buitenland gaan en daarom hun huis moeten verhuren… Hoe doen jullie dat met uitschrijven van de gemeente??? Volgens de gemeente mag je namelijk maar 4 maanden naar buitenland en daarna moet je je uitschrijven uit nederland… doe je dat niet … dan kan je ook geen werkvergunning krijgen en misschien problemen in de toekomst… Ik snap het nog niet helemaal maar misschien dat jullie het wel snappen :blink:

groetjes

Hey…

Ik ben al 2 jaar weg en heb inmiddels ook al 2x mn huis verhuurt, gewoon via de makelaar…je moet de makelaar wel een bedrag betalen, maar je weet tenminste wel aan wie je t dan verhuurt en er worden goede contracten gemaakt!!

Je blijft ingeschreven in die woning en dus gewoon in nederland…
Wat bedoel je met werkvergunning?? In Turkije?? Die krijg je toch never nooit!!

Groetjes Faya

Wat voor werk doe jij daar Faya? Heb jij misschien nog goede tips qua banen? Of iemand anders natuurlijk!!

Dank je wel voor je reactie Faya,

Ik ga mijn huis ook proberen te verhuren mbv een makelaar. Ik kreeg inderdaad al eerder de tip dat dat het beste is…

Ik wist niet dat het zo moeilijk was om een werkvergunning te krijgen… maar het is dus beter om gewoon ingeschreven te blijven op je adres in Nederland begrijp ik…

Hoe kom jij aan werk als ik vragen mag??? ga je gewoon naar Turkije en zoek je ter plekke een baantje of regel je dat al van te voren???

Heb je nog hangige tips???

Groeten