een jaartje de wereld rond in 2009-2010
Ben op zoek naar een reisgenoot die zoals ik, prettig gestoord is.Want ben van plan om in
een jaar Z-en M-Amerika, Azie en Australie te ontdekken. Landen die op mijn verlanglijstje
staan zijn:Brazilie,Peru(Macchu Picchu),Venezuela,Costa Rica,Mexico,Belize, Thailand,
Cambodja,Birma,Indonesie,filipijnen, Australie,N-Zealand,Hawai
Overal wat’proberen’te surfen,een aantal mooie duiken maken,cultuur meepikken en vooral
zoveel mogelijke avonturen beleven(vb.een paar dagen de jungle in of een rafting).Leuke
mensen ontmoeten,leuke steden, andere culturen en lekker eten ontdekken en vooral overal
zoveel mogelijk plezier maken, lol trappen. Heb veel ideeen en plannen maar die zijn er om
van af te wijken en onverwachts op mooie plaatsen, bij toffe mensen en in grappige,spannende
en leuke situaties te belanden.
Ben ook van plan om af en toe wat te werken(misschien in Australie).
Wie wil mee???
Via dit bericht had ik een supertoffe reisgezel gevonden die perfect op alle vlakken op dezelfde lijn lag. Ondertussen is mijn app. verkocht en ben ik al een heel stuk verder
Qua voorbereiding, maar is die reisbuddy afgevallen.
De route die ik nu in gedachte heb is : via Bangkok naar N-Thailand daar Laos binnen om
Zo een stuk over de mekong (met slowboat en stuk tubing) naar Cambodja (Angkor Wat)te gaan. Dan Vietnam ofwel eerst Fillipijnen en dan terug voor eilandjes Z-Thailand,
Via Maleisië zo naar Indonesië van Borneo doorsteken naar Australië en N-Zealand.
Van daar naar Z-Amerika waar ik Peru, Brazilië en Venezuela wil doen, om zo via Panama, Costa Rica, Belize (of Honduras) in Mexico wil eindigen (na een jaar vertrek half of eind okt.)en via LA terug zal vliegen.
Wie ziet dit zitten (of kan een stuk van de reis meedoen).
Tim, Antwerpen.
hey tim ,
leuk idee, ik wil zelf ook de wereld rond, had alleen niet gedacht dit in een jaartje te redden.
ik kan ook dit jaar helaas niet vertrekken, word zeker volgendjaar na het voorjaar, ik wil nog wat sponsoren regelen voor de trip.
eerste plannen zijn met een 4x4 afrika in te rijden. verder heb ik geen vaste plannen gemaakt nog maar wil na afrika zeker oostwaarts de bol rond gaan.
groetjes jakob
Hey,
Lijkt me leuk om een stuk stuk met 4X4 af te leggen. Denk dat vooral wat mij betreft Australië en N-Zealand wel heel tof en vooral praktisch interessant zijn of stukje Z-Amerika bv. . Zoek wel zowiezo okt. te vertrekken maar zal pas eind feb of maart-april ongeveer in Australië zijn en Z-Amerika nog eens ong.drie maand later. Denk wel dat jij er met de wagen wel veel meer tijd per land wil uittrekken.
Maar wil wel is bekijken wat mogelijk is.
Groetjes Tim,
Hey,
Het lijkt mij geweldig om de wereld rond te reizen, ben een keer 3 maanden in Australië geweest, maar heb je genoeg gespaard om alles te bekostigen of pak je het anders aan?
Grt Jim
Ha Tim,
Wat een ontzettend mooie plannen. Je interesses lijken eng veel op de mijne…helaas ontbreken bij mij de financiële middelen om op dit moment lang weg te gaan, maar ik pik graag een stukje van je avontuur tijdens mijn vakantie mee. Cambodje en Vietnam staan bovenaan mijn verlanglijstje en Peru daar net onder. Wanneer gaat dit avontuur van start?
Groetjes,
Lydia
hey,
Heb mijn appartement verkocht, dus heb wel naar ‘backpackersnormen’ een deftig budget.
En ben niet vies om ev. ergens de handen uit de mouwen te steken. Plaatsen waar het goedkoop en tof is blijf je wat langer hangen en is het ergens toch wat te duur dan ga je sneller door. Ben ook nog niet zo gewoon om extreem basic te gaan, dus is er wel wat ruimte om af en toe een uitspatting te doen, of wat meer luxe te permiteren.
Greetzzz Tim,
Hey Lydia,
Ben van plan van midden of eind oktober te starten, waarschijnlijk in Bangkok om zo richting
N-Thailand en dan via Laos, Cambodja of Vietnam binnen te komen.
Groetjes Tim,
Hallo Tim,
wat een avontuur, ik zou het ook wel zien zitten, mijn zus heeft een jaar australie gedaan, en was onwijs enthousiast. Heb alleen niet zo’n beeld van de kosten, wat zou dat zijn in een jaar? Mijn zus kocht in aus een auto. Daar hebben zij en haar vriend een heel jaar in gecrosst.
Voor mij is het nieuw allemaal, maar zou er wel meer over willen weten,
groetjes Fleur
yo,
Betreft budget dat je nodig hebt hangt een beetje van persoon tot persoon af. Ik ben zelf niet zo ervaren met backpacken en heb een redelijk groot budget ter beschikking. Hangt af wat je precies wil doen en vooral hoe ( vb. geen comfort, altijd eten aan eetstalletjes op straat, bus-trein of een stuk liften ipv een iets duurdere vlucht, enz.). Algemeen is Azië het goedkoopste, Z- en M- Amerika iets duurder en Australië het duurste en dan heb je nog verschil in landen (Brazilië is één v d duurdere in Z-A. bv)
Maar op verschillende site’s vind je alg. richtlijnen hierover, of kan je de voorbereidingen van mensen op wereldreis vinden.
check website’s via backpacker.nl bvb.
Groetjes, Tim
Hee tim,
heb jij ook een website gemaakt, waarop jou verhaal, van voorbereidingen, en straks van reizen een beetje te volgen zijn? Zou leuk zijn, xx
hey Floortje,
Ben inderdaad van plan om een website of blog te maken (met voorbereiding en route enz.), zodat vrienden en familie en andere geinteresseerden alles een beetje kunnen volgen. Maar ben op dit moment eigenlijk in de eerste plaats terug op zoek naar een reisgezel of iemand die een stukje van de trip mee wil doen. Vooral alleen beginnen aan dit avontuur is niet zo leuk, zou toffer zijn om samen met iemand dit verder voor te bereiden.
Groetjes tim,
Hoe lang ben je al bezig met de voorbereidingen? Dat zal wel een hoop werk zijn. Vooral omdat je zo’n grote reis maakt. Heel veel succes en plezier gewenst! Ik wou dat ik mee kon, maar heb er helaas geen geld voor! Zou het dan in elk geval leuk vinden om je avonturen mee te volgen via internet…
x
Hey Tim en andere geïneteresseerden,
Een prettig gestoorde uit Antwerpen? Leuk, leuk! Ben zelf van Rumst en heb af en toe toch ook wel eens zotte en impulsieve uitspattingen hoor! Zoals een paar maanden geleden. Ze boden mij een vast contract aan op het werk (als vroedvrouw in St Augustinus) en heb dat geweigerd omdat ik eerst nog wat wou rondreizen en genieten van de wereld! Hoe zot kan je zijn? Ik zit momenteel in Malaga om mijn Spaans wat bij te schaven, maar zou eind september terug naar Belgie vliegen. En voor ik weer begin te solliciteren, staat Zuid Amerika nog op mijn verlanglijstje.
Heb bijna 4 maanden in Sri Lanka gezeten als stage. Vond ik super, maar voor de rest spreekt Azie me niet zo aan. Australie en Zuid Amerika daarentegen!
Zou graag in november vertrekken, maar heb eigenlijk nog niets gepland. Zoals je zelf zegt, plannen zijn er om van af te wijken! Zou alleen graag iemand vinden die deze droom met me wil beleven, want als meisje alleen is het nogal gevaarlijk, niet?
Heb je zin om een avontuur tegemoet te gaan? Aarzel niet en ga mee! [EMAIL=“hilkehermans@hotmail.com”]hilkehermans@hotmail.com voor meer info!
En Tim, als jij eerst naar Azie zou willen gaan, kunnen we elkaar misschien treffen ergens in Amerika, niet?
Kus, Hilke
PS Weet er iemand wat de beste weg is om te reizen ivm de seizoenen? Ik zou graag november vertrekken voor minstens een half jaar. Dus moet ik dan best in het Zuiden beginnen of in het Noorden van Zuid Amerika? (Voila, zo goed ben ik dus voorbereid se, haha…)
Hey Hilke,
Spijtig dat Azië je niet aanspreekt. Heb Azië als vertrekpunt gekozen, omdat dit het makkelijkst en goedkoopste te bereizen is en omdat ik al is in Thailand en bali geweest ben (beide super meegevallen). Omdat ik met backpacken niet zoveel ervaring heb en dit toch een beetje ‘bekend terrein’ is om te starten.
Ik ben eigenlijk van willebroek afkomstig, we zijn dus streekgenoten; en als onze interesses en plannen verder ook een beetje overeenkomen kunnen we inderdaad misschien een stuk samen reizen.
Denk dat ik ergens maart in Australië ga zijn en heb er 3 maand voor gerekend (+ N-Zealand) daarna volgt Z-en M-Amerika. Ben er zelf nog niet helemaal uit of het beste is van Z-A naar boven of omgekeerd te reizen.
In Z-O Azië is makkelijk van nov. is overal regenseizoen gedaan (uitgez. bvb Indonesië), Brazilië heeft alleen al 6klimaattypes dus is wat moeilijker in te schatten.
Wil best nog wel meer horen over u plannen en favoriete landen, wie weet kunnen we onze reis een stuk samen laten lopen.
Groetjes Tim,
Hey,
Wat een snelle reactie! Ik zit een beetje ziek thuis (in Spanje) dus wat doet een mens dan anders dan surfen op internet he? Dus ook hier weeral antwoord.
Willebroek ligt inderdaad vlakbij, gemakkelijk om eens af te spreken. Want wees eerlijk, hoe goed het ook mag klikken op internet, in levende lijve is het toch nog net iets anders he. En als je samen gaat reizen, is overeenkomen toch best wel handig.
Weet je, Azie interesseert me wel wat, maar moest ik een volgorde opstellen zou het zijn: Zuid Amerika, Australie + Nieuw Zeeland en dan pas Azie. Al die boeddhas… Ale ja, misschien dat Thailand en Nepal enzo toch nog iets anders is. Moet er toch maar eens over denken. Een vriendin van me heeft op het werk net gevraagd of ze heel november vrij kan krijgen, nog even op antwoord wachten.
Want als jij eerst naar de andere kant zou trekken, moet ik nog wel iemand anders zoeken om te starten. Wil gewoon zo snel mogelijk vertrekken. Nu ik werkloos ben is het namelijk zonde om eerst een paar maanden thuis te zitten he. Kan ik beter al vertrekken…
Wat het backpacken betreft, daar hou ik van! Heb al verschillende keren met een rugzak rondgetrokken, maar nog nooit langer dan 2 weken, dus zal toch even aanpassen worden.
Met een auto/camionette rondtrekken lijkt me ook super en handig. Maar dat zie ik dan wel ter plaatse.
Hopelijk vinden we een mooie tussenoplossing!
xxx
PS Wat doe jij van werk? En hoe oud ben je?
Hooi,
Wanneer denk jij in Nieuw-Zeeland te vertoeven?
Hi,
Ik ben normaal van 1 mei tot 08 juni in Nieuw Zeeland.
Als er ik ervoor nergens te lang blijf plakken natuurlijk.
Groetjes Tim
Aha. Ik ben in juni pas in Australie. 3 maandjes dus zal in september in kiwi land zijn. Waar ga je nog meer heen ?