Een impressie van Japan

Ik heb in 10 dagen Japan doorgetrokken en ben in Tokyo, Atami, Kyoto en Osaka geweest.
Hiervan heb ik een filmpje gemaakt als je deze wilt zien, klinkt op de link:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“8rbm_u_M6cY” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

1 like

Wat een gaaf filmpje, kan zo op een reis organisatie site;)

Kun je wat vertellen over hoe je overal naar toe bent gereisd en wat je tips daarin zijn? (Qua kaartjes kopen voor de bus, dagpas etc)

Super gaaf leuk filmpje en een mooi filmpje.

Maar 10 dagen is dat niet te weinig?

Voor de steden die wij bezocht hebben was het precies goed. Je moet wel van je dagen vol plannen houden want een relax momentje zit er nauwelijks tussen als je in 10 dagen alles wil zien. Maar het is wel te doen in 10 dagen maar als je het rustiger aan wilt doen zou ik ook er wat meer dagen voor nemen.

Wij hebben eigenlijk alles gedaan met de trein en metro, in het begin is het even zoeken hoe het werkt (alles is namelijk in het Japans) maar er staan vaak mensen die wel engels kunnen en je kunnen helpen. Zodra je je draai hebt gevonden is vooral via de snelle trein van Japan heel erg gemakkelijk van ene naar andere plaats te gaan.
Zorg dus dat je goed geïnformeerd bent waar je precies heen wilt en zorg vooral dat je precies oprijd bent bij de trein hij rijd op de seconde :wink:
Maar vooral super handig als je echt door Japan wilt reizen de trein!

Wauuw nice ik wil 2 weken gaan volgend jaar maar wat is gemiddelde wat je kwijt ben aan z’n reis ongeveer. Is altijd moeilijk inschatte landen in azië

Ik hou er van om door te gaan lekker veel zien

Ow cool ja ik neem nog al de tijd om goede reis te plannen ivm beetje angst dat fout gaat haha

Haha herkenning!! Ik ga 17 december tot 3 januari… Zie echt op tegen het reizen ben zo slecht met kaartlezen enzo.

Ik heb mijn reis overigens gecalculeerd op 2000 euro

Ja snap ik haha, Japan is wel een duur land in alles eten, verblijven. Wij waren denk ik 1500 pp kwijt kan wat meer of wat minder zijn. (Slapen we wel in redelijk luxe hotels en eten in goede restaurants). Prijzen van verblijf kun je wel vergelijken met die in Nederland. Sushi is wel heel erg goedkoop!! Maar het is niet echt een land zoals andere Aziatische landen waar je goedkoop en lang kan blijven.

nice geniet er van als je gaat! kaartlezen komt van zelf wel als je er mee bezig houdt met vakanties.
2000 euro zakgeld zeker? want anders lijkt het me vrij krap.

ik kan niet kiezen of ik japan ga of myanmar lastig lastig lastig.

• Updated - - -

oke ja heb wel is gelezen dat japan ongeveer de zelfde kost als nederland. maar ik ga dan slapen in hostels hoeft van mij niet lux want slaap er toch alleen maar.
dat is ook een vraag kan je daar ook gewoon vlees eten want ben eigelijk geen vis liefhebber en probeer het wel maar vind het nog steeds niet echt lekker pfff.

Als je slim zoekt en boekt is dat voldoende. Slapen in hostels voor maar 16 euro en eten is niet duur (mijn vriend woont in Japan atm). Verder kun je goedkoop reizen door een railway pass aan te schaffen en een regio kaart. Ik heb mijn vliegreis zelf samengesteld waardoor je goedkoper uit bent dan via websites als WTC en vliegtickets.

Ik zeg het er voor de zekerheid maar even bij, maar die 2000 is dus voor 1 persoon (ik reis alleen)

Het hangt natuurlijk wel af hoe ver van te voren je boekt en in welke periode je gaat:)

Edit: chiarabakkerx zat op 1500 p.p voor 10 dagen, dus 2000 p.p voor 16 is dan in dezelfde range.

Als je heel veel kostbare dingen gaat doen dan wordt het “zakgeld” plaatje wel wat hoger natuurlijk, maar ik geniet liever wat langer van dezelfde plek dan heel snel en veel dingen te bezoeken omdat ik graag fotografeer:)

Wat een ontzettend leuk filmpje! En zou je nog terug willen om andere steden te bezoeken?
Ik ben ook van plan om naar japan te gaan, maar misschien via een groepsreis.

Tof filmpje!
Eerlijk gezegd vond ik Japan helemaal niet zo duur…
Japans eten was goedkoper dan hier, alhoewel de porties wat klein waren. Westers eten was vergelijkbaar met Europa. Verder zijn heel veel dingen om te zien erg goedkoop. Met dagpassen/ stadspassen kom je ook vaak een stukje goedkoper uit, dat is wel de moeite waard om even uit te zoeken.