Een grote puzzel waarbij we je hulp goed kunnen gebruiken

Beste Allemaal.

Vanaf half januari vlieg ik samen met mijn vriend naar Perth voor o.a. een rondreis van ongeveer 20 dagen door West Australie voordat we doorvliegen naar (waarschijnlijk) Tasmanie. We hebben een voorlopig reisschema opgesteld maar zitten nog met een aantal vragen.

Dit is ons plan(tot nu toe):

  • Perth – Geraldton (stay 2n) via Lancelin - Wedge Island - The Pinnacles and Greenhead. In Geraldton willen we een dagtrip naar Abrolhos Islands maken.

  • Geraldton – Denham (2n) via Kalbarri NP. Visit het Francois Peron NP

  • Denham – Quobba Station (1n)

  • Quobba Station– Exmouth (3n) snorkelen bij Navy Pier, bezoek aan Lookout Nord West Cape en het Cape Range NP

  • Exmouth – Coral Bay(2n) via Ningaloo Marine Park

  • Coral Bay – Carnavon (1n) via Kennedy Range NP

  • Carnavon – Greenough

  • Greenough – York via Avon Valley

  • York – Albany (2n) via Stirling Range

  • In Albany the Torndirrup NP

  • Albany – Bremer Bay (2n) via Little Beach en het Fitzgerald River NP

  • Bremer Bay - Pemberton (3n) bezoek aan Mt. Frankland - Golden Gate Beach & Dunsky Beach - Dingo Bay &Torbay - Windy Harbour & Banksia Beach

  • Pemberton- Margaret River (1n) via Black Point en het Leeuwin Naturalist NP

  • Margaret River – Perth. Vanaf Perth zullen we naar Tasmanie gaan alvorens we zullen “eindigen” in Sydney.

We weten dat het vooral het Noorden ongelofelijk warm kan zijn maar daar gaan we ons tegen “wapenen”(dmv bijv een stevige airco in onze auto) Maar wat denken jullie als jullie dit overzicht zien? is het te doen in ongeveer 20 dagen? Zijn er dingen die we onverhoopt voorbij rijden of beter voorbij kunnen rijden?

Zeker in het begin van onze reis is het nog hoog-seizoen.Waar gaat het drukker dan normaal kunnen zijn?

We houden allebei enorm veel van wandelen door de natuur en over verlaten stranden. Aangezien ik sinds kort moeite met mijn evenwicht heb zijn we op zoek naar niet al te lange en moeilijke wandelingen…1 a 2 uur met een goede vlakke ondergrond.

We zitten er aan te denken om in het zuiden ook naar Esperence te gaan. Zijn er mooie verlaten stranden/gebieden die we daar echt MOETEN zien?

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.

Hallo,

nou, dit is wel een super-ambitieus plan. Mijn eerste vraag is hoe je gaat reizen, met wat voor voertuig en waar je gaat overnachten. Ik mis in elk geval twee dingen en dat is Walpole/Valley of the Giants en Fremantle. Maar ik ben dus allereerst benieuwd hoe je gaat reizen.
Groet,
Willem

Hallo Willem,

Dank voor je reactie! Het is zeker een ambitieus plan. We kunnen echter nog schuiven met data omdat we ons binnenlands ticket van Perth-Tasmanie nog niet hebben geboekt. Maar om op je vraag terug te komen: we gaan een 4wd huren en overnachten in hotels/motels/B&B’s.

Groeten,
Jorkos

Coral Bay zal in elk geval druk zijn, na januari, schoolvakantie, zakt de drukte wel hard af. Ik raad je aan een dagplanning te maken om zo de rijtijden en de wandelingen, snorkelen, bezoek nationale parken etc. niet te kort in te plannen.
Weet je dat je Cape Range vanaf het zuiden kunt benaderen via Yardie Creek? Dat kan via de Cardabia - Ningaloo Road die kort na het verlaten van Coral Bay afslaat naar het noorden. Andere mogelijkheid is eerst terug naar de highway en dan via de Ningaloo Road weer naar het westen.
Vraag in dit soort en alle gevallen wel aan de locals, politie, bij tankstations wel hoe de weg is. Dat kan per regenbui verschillen.
Dan zeg je ergens Coral Bay - Carnarvon via Kennedy Range. Waar wil je op die route slapen?
Ik zou zeker voor de eerste weken reserveren of alvast gaan mailen hoeveel ruimte er nog is.

Hier een beschrijving die ik kreeg van een Australische vriendin:

*Yes, Willem, but it will require going north from Coral Bay to Burkett road, follow Burkett Road which is now a sealed road south east to the North West coastal Highway, then turning south near Barradale onto Towera Road and continuing south to the Kennedy Ranges and on the Gascoyne Junction. This road changes names several times on the map matching the stations being passed through. We have travelled these dirt station roads a couple of times in the past, and they were much improved from the first time when I was trying to navigate unsigned station roads. These station roads were/are unsealed roads, but were in good condition both times.
*

Schijnt beter (sneller) te zijn dan via Minilya Roadhouse

Succes met plannen
Willem

ik zie dat je Ningaloo park al had ingepland. Maar, er zitten hele verraderlijke. Ik kreeg net een mooie foto van een dikke Britz 4wd die tot de assen in het zand en modder zit. Dus probeer je aan te sluiten bij anderen en laat je heel goed voorlichten over de weg. Hier is een link naar een trip van Quobba naar Exmouth. Photobucket | The safer way to store your photos. Met die camper zijn wij ook eens zes maanden onderweg geweest. Die komt echt overal. Zij hebben uiteindelijk met hun wagen en lier de Britz er uit geholpen.