Een droomreis naar Canada?

Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik zijn beiden helemaal gek van Scandinavië, gaan dit jaar weer trekken door Zweden.
Mijn grote droom is echter om orca’s te spotten, die nog helemaal wild leven.
Ik weet dat je dat in Noorwegen ook kunt doen, maar dan is het daar nog zo koud!!!
Wij zijn dus aan het rondkijken voor een reis naar Vancouver.
Wat ik me ten eerste afvraag: is het werkelijk zo dat je daar zoveel orca’s kunt zien, het hele jaar door, ook vanaf de kant?

Maar we willen meer zien! We willen de rockies in en elanden en beren zien, het enige wat tot nog toe nogal tegenvalt is de prijs van zo’n reis!

Kan dat nou echt niet goedkoper (nederlander he)???:hihi:
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een losse (retour)vlucht te boeken met autohuur?
En kun je met een tent een beetje veilig kamperen? Ofwel, zijn er veel campings waar je op de bonnefooi naartoe kunt?

Wat kost een maand autohuur ongeveer voor een kleine auto?
Wat is gemiddelde campingprijs?

Ik hoop dat er mensen zijn die ons wat verder kunnen helpen, een vakantiegids is mooi, maar qua prijzen vrij deprimerend!
Alvast bedankt allemaal!!!

Ik weet niets van het wildleven in Canada (zelf hoop ik ook geen beren ofzo tegen te komen). Dus daar kan ik je niet mee helpen. Autohuur ook niet (kan niet rijden), ik zou gewoon eens googlen.

Over de vlucht, ik denk dat je sowieso een retourvlucht moet hebben als je geen verblijfsvergunning hebt. Anders kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen. Ik vlieg zelf met airtransat (www.airtransat.nl). Goedkoper kon ik het niet vinden (dat ging dan weliswaar weer om een enkele reis). Zij vliegen echter alleen in de periode april t/m oktober (daarna richten ze zich op vluchten naar het Caribisch gebied geloof ik). Een nadeel van deze maatschappij is dat je ‘maar’ 23kg (+10kg handbagage) per persoon mee mag nemen. Daarentegen mag je geloof ik 20kg extra gratis meenemen voor speciale bagage zoals sportspullen (en wellicht ook tenten = kamperen niet een soort van outdoor sport, iig in de buurt van beren). En ja, volgens mij kan je veilig kamperen op de daarvoor aangegeven plekken (niet wildkamperen dus). Ook voor de kosten daar van zou ik gewoon eens googlen.

Succes, en vergeet niet dat het net als in Zweden erg koud kan worden in Canada.

Daan

Naar horen en zeggen kun je goed kamperen in Canada. Wij vliegen zelf 3 augustus naar Vancouver. En gaan ook met een tent rondreizen. Voor campinggrounds kan je kijken op http://www.koa.com/where/canada.htm en/of Camping Canada Hier vind je allerhande informatie. Veel Succes ermee…

Daan, even een vraag jij hebt zo te zien ervaring met enkele ticket vliegen naar Canada. Nu hebben wij ook een enkele tickets. Wat zijn jou ervaringen hiermee, je geeft aan dat ze wel eens moeilijk kunnen doen? Heb je misschien tips info?

Greetz, Eddy

Wat ik vernomen heb is dat de douane, om enige zekerheid te hebben dat je niet langer blijft dan is toegestaan, een retourticket verlangt. Veel meer weet ik er ook niet van. Ik heb een visum voor een jaar, dus voor mij maakt het niet zo veel uit.

Als ik het mag weten: met wie vliegen jullie en wat betalen jullie voor een enkeltje?

Daan

Hallo Daan,

Ja, dat mag je best weten. Wij vliegen met Martinair Holland voor 560 euro pp all in, dus ook TAX. We hebben geboekt via internet Vliegtarieven (Monty’s Travel Service). We hebben een enkeltje geboekt daar mijn vriendin en ik gaan backpacken en we het hele continent Amerika willen bereizen, van Canada tot in Chili.

Greetz,
Eddy

Canada is prachtig! Wij zijn niet aan het orca-spotten geweest, maar we hebben we een aantal zwarte beren mogen bewonderen langs de kant van de weg (in Yukon). En die prijzen: ach, ik vergeet dat soort dingen altijd snel als ik zo geniet van een reis. Het leven is daar voor de rest niet duur, qua eten en zo (anders dan in Scandinavië in ieder geval!), dus daar bezuinig je weer op. Wij hebben niet gekampeerd, maar verbleven in motels of cabins, maar er zijn wel genoeg campings daar waar je op de bonnefooi wel heen kan.

Hey Eponine
Ik ben afgelopen zomer in Canada geweest, samen met een kameraad. Wij zijn o.a. in Vancouver en op Vancouver Island geweest. Vanaf Victoria worden trips georganiseerd in een rubberboot waarmee je Orca’s kunt zien voor ong 80 dollar geloof ik.
Verder hebben we 2 maand rondgereisd met een auto en een tentje en vaak op de gok naar een camping toegereden. De campings van Parcs Canada (de nationale parken) zijn eigenlijk allemaal wel goed voor elkaar. Je betaald dan meestal zo’n 20-35 dollar per nacht (afhankelijk van hoeveel voorzieningen er zijn en of je stroom wil e.d.) Ook heb je een Parc Pass nodig waarmee je een parc in kan. Ik weet niet hoe lang je blijft maar je kunt ook een pass voor een maand of een jaar kopen waarmee je dan toegang hebt tot alle parken, is in het begin misschien ff een investering, maar die heb je er zo weer uit. Op de campings in de parken wordt je altijd gewaarschuwd om in elk geval je afval en etenswaren goed op te ruimen en dan gaat t eigenlijk altijd goed. Wij hebben in die 2 maand redelijk wat campings gezien, maar nooit smorgens wakker geworden met een beer voor de deur:-)
Als je op zoek bent naar een camping loop dan gewoon binnen bij het plaatselijke Visitor Centre, die weten altijd welke campings er zijn, wat er verder in de buurt te doen is en vaak ook of campings vol zitten of niet.

Succes ermee!
Gr
Ferdie