Een Cubaan het land uit

In een andere thread waren we inmiddels iets van het originele onderwerp afgeweken, maar ik denk dat het een zeer interessant onderwerp is, dat Kolbike en ik aangekaart hebben, dus daar wil ik hier over doorgaan:

Ja Kolbike, Cuba = geld, Cuba = corrupt en overal moet voor betaald worden. Dat heb ik ook gemerkt met het aanvragen van een Familie Visum (Visa Familiar), zie ook in mijn reisverslag: [Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk](javascript:ol(‘Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk’):wink:

Wat beterft het helpen van die vriend van mij, ik moet bekennen dat ik het niet eens als laatste ´redmiddel´ zie om met hem te trouwen. We zijn hele goede vrienden en ik houd echt veel van hem. Ik weet dat als het ´t allemaal echt zoveel makkelijker maakt, dat ik zeker met hem zou trouwen. Maar ik moet bekennen dat ik gewoon ook wel nieuwsgierig ben of ik dat gedaan krijg in Spanje, hem daar als gast naartoe uitnodigen. Ik bedoel, Spanje is wel nog Europa…

Maar goed, het is ook nog niet iets wat NU meteen speelt, daar ik eerst zelf mijn leven een beetje op orde moet krijgen in Spanje (een eigen woning zou bijvoorbeeld handig zijn), daar ga ik bij terugkomst gelijk aan werken en als ik dat heb, dan wil ik hem als kan eerst eens voor 3 maanden uitnodigen, kijken hoe dat gaat.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat met die vriendin van je. Wil je ons daar hier misschien van op de hoogte houden? Ik zou dat in ieder geval heel leuk vinden.

Liefs,
Carolina

Hoi Carolina!

Ik ben vandaag weer terug ´thuis´ vanuit het toch wel koude Nederland. Deze week ga ik verder met de aanvraag, ik ga eerst naar de ambassade en probeer dat deze week te doen. Ik laat weten hoe het verder verloopt…

Dank je wel Kolbike, dat stel ik zeer op prijs.

Wat mijn vriend betreft, dat zal nog wel even duren,
daar hij voorlopig niet mag reizen.

Ik wens jou in ieder geval veel suc6!

Liefs,
Carolina

Nou Carolina, ik schreef in januari dat ik met de aanvraag bezig was… maar we weten allebei hoe het ´systeem´ werkt in Cuba :frowning:

Ik (tenminste ik en die vriend) heb de ´carta de invitación´ in januari opgesteld, betaald en de ambassade heeft die brief opgestuurd naar mijn vriendin in Havana. Het duurde al even voor die brief in Havana was, maar in ongeveer 2 weken heeft ze die dan toch gekregen.

Die brief heeft ze meegenomen naar haar werk, want die heeft ze nodig om toestemming te krijgen van haar werk om op vakantie te gaan. Dit was geloof ik in de 2e week van februari. Ze heeft een aanvraag ingediend en haar werkgevers zouden dit ´in de groep gooien´. Er zou een vergadering komen waarin dit onderwerp werd aangesneden, maar we zijn nu dik 5 weken verder en er is nog geen uitslag over. Ik denk dat ze haar gewoon niet willen laten gaan omdat ze té waardevol is voor het bedrijf waar ze werkt. Ze werkt zich uit de naad om alles in goede orde te laten verlopen (ze werkt met toeristen) en zelfs met die orkaan van vorig jaar is zij nog gaan werken om alles goed te regelen voor de toeristen die vast zaten in hotels, terwijl haar collega´s de deur niet uit durfden omdat half Havana onder water stond.

Ik denk dat ze dat inzien op haar werk en het onderwerp maar steeds uitstellen zodat ze niet het risico lopen haar kwijt te raken.
Enfin, we zullen nog maar even wachten en zien wat er gebeurd. Zoniet zal ik misschien toch moeten denken aan een ontvoering :wink:

Hoi Igor,

Nou, ik moet bekennen, dat als dit het enige probleem is dat je tegenkomt, dat je dan nog van geluk mag spreken… Ik hoop wel dat ze haar van haar werk laten gaan, maar inderdaad… Anders wordt het toch ontvoeren. Als je hulp nodig hebt, zeg je 't maar! :wink:

Succes verder en hou me (ons) maar weer op de hoogte!

Liefs,
Carolina