Hallo
De vraag is hier vast al wel ergens gesteld…maar kan het zo niet vinden! Wij gaan 17 september 3 weken naar Cuba! Nou vind ik de informatie over de touristenkaart niet helemaal eenduidig op internet. Op de ANWB-site staat dat je ook een kopie van je paspoort kunt opsturen met een gefrankeerde retourenveloppe…maar ik bel net met de ambassade en zij zeggen dat dit niet kan, dit zal dus wel kloppen dan?
Weet iemand of wij nu beiden met paspoort erheen moeten of kan ik ook het paspoort van mijn vriend meenemen?
Alvast bedankt!
Bedoel je een toeristenvisum, dat je naast/IN je paspoort moet hebben om Cuba in te mogen?
Als het een toeristenvisum betreft, elke persoon moet er een voor zichzelf hebben!
Het wordt gecontroleerd en afgestempeld bij binnenkomst - bewaar het goed in je paspoort want bij het verlaten van Cuba moet je het weer laten zien - dan wordt het ingenomen.
Als je (nog) met martinair vliegt, kun je het visum bij martinair in de vertrekhal op Schiphol kopen. Bij Arkefly zit het volgens mij het visum bij het ticket inbegrepen. Maar of dat ook geldt voor pakketreizen?
Anders zul je even naar het cubaans consulaat in Rotterdam (nabij Centraal station) moeten.
Dank jullie wel! Ik heb het nu helemaal helder. En weet dat ik in ieder geval naar Rotterdam moet, maar ik ga in combinatie met een bezoekje aan een vriendin, dus dat maakt de lange reis een stuk minder erg.
En voor Cuba heb ik het ook graag over natuurlijk!
Groeten!