Hallo!
Ik ga binnenkort naar Cuba op vakantie met mijn Italiaanse vriend. Vanuit het reisbureau vertelden ze mij dat de visums (toeristenkaart) alleen bestemd waren voor mensen met een NL paspoort. Weet iemand of dit zo is, of kunnen mensen met een ander Europees (Italiaans) paspoort dezelfde toeristenkaart krijgen?
Bedankt!
Lijkt me sterk dat de cubaanse autoriteiten voor elk land een afzonderlijk visum maken.
Of ik nou vanaf Amsterdam vlieg of vanaf Brussel of Düsseldorf ik heb altijd nog hetzelfde soort visum gekregen.
En ook vanuit Guatemala, Costa Rica, Mexico, Japan, Canada krijgen we allemaal dezelfde toeristenkaart. Soms moet je die zelf invullen, soms doet het reisbureau dat.
Cuba is sinds kort wel begonnen met nieuwe toeristenkaarten… hebben ze eindelijk de vraag van ´in welk hotel je verblijft geschrapt´… denk dat ze toch ingezien hebben dat die vraag nergens op sloeg, ik verblijf al 4 jaar in hetzelfde hotel volgens die visa :zon02:
Ik ben nu een reis aan het organiseren voor mij en mijn Spaanse lief (hier ben ik dus de “andere nationaliteit” :D). Voor zover ik begrepen heb, is dit geen probleem qua visa, het moet alleen wel even duidelijk vermeld worden.
Ik heb gisteren dezelfde vraag gepost zonder dit topic gezien te hebben.
Ik heb op cuba-junky.nl een e-mail gestuurd en deze reageerden dat dit gewoon mogelijk is. Mijn vriendin is Oostenrijks, maar lijkt mij dat dit voor alle nationaliteiten geldt.
Verder heb ik mijn reis gisteren geboekt, dus ik kan nu alleen nog maar hopen dat het goed gaat ![]()
Volgens mij is er maar een vorm toeristenkaart: je vult je naam, je nationaliteit, van welke luchthaven je invliegt, waar je je eerste nacht geboekt hebt, doel van je reis etc. in.
Douane neemt de helft in bij binnenkomst, en bij verlaten van Cuba lever je de tweede helft in; cubaanse douane telt een toerist in/uit, reis afgesloten…
Ik kom deze vraag al vaker tegen op de forums, blijft hardnekkig en onbekend.
Estan
Op het nieuwe visum hoef je je verblijfplaats (hotel) niet meer op te geven.
http://www.havanaflights.com/images/visas/tourist-card-esp.jpg
hey bedankt voor jullie antwoorden! ik heb Cuba junky ook om raad gevraagd en die zeggen dat het geen probleem is! Woensdag vertrekken we ![]()