Cubaan naar Nederland

:vak01:

Wie o wie heeft ONLANGS ( na 1 juni) nog een cubaan(-se) uitgenodigd op visite naar ons kikkerlandje? Of is bijna klaar met de papierenrompslomp?
Ik weet wel wat de Nld Ambassade in Cuba nodig heeft voor een inreisvisa Nederland/ Schengengebied. Maar ik hoorde dat de carta de invitacion ( al verhoogd naar € 200,00) eigenlijk niet nodig is! Die sturen ze naar de Nld Ambassade en die vragen daar niet meer om! En de carta blanca etc vanuit Cuba? :arrow: Wat moet er nou wél en wat niet meer?
En hoe doe/deed jij dat met de reservering van het ticket en bij wie?
Graaaag je advies!!
En een vraag…ik zoek iemand die een document ( cursus nld van 15 blz/A4tjes los) en een mobieltje mee kan nemen naar Habana of Camagüey! Neem ik vlg keer ook iets voor jou mee, in febr waarschijnlijk.

groetjes, Merle

Je antwoorden kun je vinden op www.cubaplaza.nl en op www.cubaforum.nl, daar staat de hele papieren rompslomp beschreven om een cubaan(se) uit te nodigen naar Nederland.
Ikzelf heb een Cubaanse man en ga volgend jaar daar wonen; dus ik kan je met de papieren niet verder helpen.
Bovengenoemde forums zijn zeer ervaren op dit gebied, meer dan het Cubaforum van Wereldwijzer.
Ik wens je alle succes toe met het regelen van alles.

M.vr.gr. Salsaline

Voor zover ik weet geldt de invitatie regel nog altijd. Over de Carta Blanca,
het Cubaans exit visum doen nu allerlei tegenstrijdige berichten de ronde.
Officieel is er door de Cubaanse regering aangekondigd dat de regeling sterk zou versoepeld worden of afgeschaft, maar in de praktijk blijkt dat niet altijd het geval. Om zeker te zijn moet Uw geinviteerde Cubaan navraag doen op de immigratiedienst van de plaats waar hij/zij woont.
Er wordt nu zelfs beweerd dat de procedures van plaats tot plaats kunnen verschillen (ook dat is Cuba) Het vliegticket is de allerlaatste formaliteit en mag maar aangekocht worden na het exit visum (carta blanca). Meestal koop je een ticket van Martinair in Havana stad ( op de calle 23 (la Rampa - Vedado) De ambassade in Cuba kan advies geven waar je uw ticket het best aankoopt.

Havanalover

Hola!
Ik wil graag mijn vriendje uitnodigen naar nerderland ik ben zelf cubaanse!
mijn vraag is ik wil hem wel uitnodigen maar ik wil datie ook voor altijd blijft weet iemand een mogelijkheid??
xx

hoi merle ik ga in december naar cuba ik weet niet of je al
iemand hebt voor je post
Ikzelf ga na Camaquey dus ik help je graag over uitnodigen
cubaan kan ik je wel helpen
Zelf ben ik nu bezig voor aanvraag mvv voor mijn vriendin
laat maar wat horen van je

Dit is uitzonderlijk fatsoenlijk en respectabel bericht rock you voor het posten van zulke lieve boodschap … !!!