Een beetje hulp gevraagd

Hee Hee,
Ik ben Danique ik zit nu in mijn eindexamen jaar en wil er in 2010 graag een jaar tussen uit (als ik slaag natuurlijk).
Ik wil graag naar Australië en Nieuw-Zeeland. Daarnaast wil ik nog zoveel mogelijk zien, maar die twee landen echt graag.
Eigenlijk heb ik geen idee hoe ik dit aan moet gaan pakken. Waar begin ik met plannen, hoeveel geld heb ik nodig (zeer handig om te weten wanneer je niet echt veel verdiend), aan welke dingen moet ik denken voor ik vertrek?
Zou iemand mij misschien op weg kunnen helpen met goede raad?:wereld:
Is het trouwens handig om alleen te reizen of met z’n tweeen?

Je moet naar www.joho.nl site gaan, ze hebben een winkel in de meeste grote steden en daar kunnen ze je met vanalles helpen van verzekeringen tot "wat ik moet meenemen"tot de lonley planet,je vind daar zeker je antwoorden!

Voor vliegtickets zou ik even bij www.kilroytravels.nl gaan kijken.
Heel veel voordeel voor studenten en jongeren,ze zitten oa wat ik weet in Amsterdam.

succes!:zon02:

Hoi Danique,

Meld je eens bij Travelactive.nl Dit is een bureau die je kan helpen aan een baantje in Australie of Nieuw-Zeeland en kan ook tickets verzorgen.
Zij regelen oon visas en of werkvergunningen.
Kijk anders eens op de site van adventuretours of kiwiexperience.

Groet Schoentje

Heey Danique!
Ik heb dezelfde plannen, alleen wil ik naast Australie (en waarschijnlijk nieuw-zeeland) ook nog naar california en ergens in Azië…
Ik zou er allereerst voor zorgen dat je zeker weet waar je heen wil, dan moet je kijken naar inentingen, omdat je die vaak ruim van tevoren moet nemen.
Hoeveel het kost hangt er ook heel erg vanaf wat je wil doen en waar je heen wil en hoe lang je gaat…Je kunt er ook aan denken om in Australie bijvoorbeeld een tijdje te gaan werken…
Ik heb ook niet veel geld, maar wil volgend jaar wel graag op reis! Ik zocht alleen nog wel iemand om (gedeelteijk of helemaal) mee samen te reizen…Misschien lijkt jou dat leuk?
Ik ben nu 17 jaar en zit ook in 6vwo, kom uit de buurt van Enschede.
Hoop snel wat van je te horen!
Groetjes Johanna!