We hebben al een heel eind onze planning rond voor onze 4 weekse reis naar Vietnam in augustus/september. We zijn nu oa bezig om hotels te boeken, deze kunnen we altijd nog tot 1 dag voor aankomst kosteloos annuleren dus vinden wij dit een fijne optie. Alles is inmiddels geboekt, behalve Hanoi…
Ik heb heel veel op tripadvisor gelezen maar daar schijnen ook veel ‘fake reviews’ op te staan…
Heeft iemand ervaring met de volgende hotels in Hanoi?
Hanoi Charming 2
Hanoi Diamond
Rising Dragon estate
the Elegance hotelketen
Bael, ben jij in charming 1 of 2 geweest? ik las dat jij aanraad om via hen ook de tours te boeken? wij zijn van plan om Halong Bay cruise en Tam Coc-Hoa Lu via het hotel te regelen… weet jij nog iets van prijzen? deze staan namelijk niet op hun website.
Daarnaast ben ik verschillende sites tegengekomen die easyriders aanbieden, maar welke is betrouwbaar?? www.hueeasyrider.com krijg ik via Tripadvisor eruit…
Wie heeft de route Hoi An - Hue 1dag (of v.v.) gedaan?? hoe was deze tocht??
Bael, volgens mij heb jij deze ook gedaan toch? bij welke easyriders hebben jullie je tocht geregeld? Als je meer info hier over hebt, graag!
Mijn laatste vraag; wij hebben op de site van Buffalo Tours een mooie tocht naar Mai Chau Valley gezien; 2 daagse short break met overnachting in een mooie lodge. Iemand hier ervaring mee? Deze bestemming gaan wij ipv Sapa aandoen.
Wij zijn in Charming hotel 1 geweest. Ik weet niet meer wat de prijzen zijn geweest van de tours. Maar als je ze een email stuurt dan kan je dit ook te weten komen. Tijdens onze vakantie hebben wij ook veel prijzen via de mail gevraagd. Over het algemeen zijn ze altijd vrij vlot met antwoorden.
Het hotel was prima. Schone ruime kamers met een pc op de kamer, een warme douche en een goed ontbijt. De locatie was ook prima. Ik weet niet meer precies wat we voor een kamer hebben betaald maar we hadden een executive room. Volgens mij rond de $25,-.
Wij hebben inderdaad een rit vanuit Hoi An naar Hue gemaakt met de Easy Riders. We hebben een twee daagse rit gemaakt via My Son, Ho Chi Minh route, binnenlanden en hooggebergte en daarna door naar Hue. In Hue hebben we de Thien Mu pagode bezocht en daarna hebben ze ons doorgebracht naar de keizerlijke & verboden stad. De tocht was echt fantastisch! Vooral omdat je door de jungle rijdt en op plekken komt waar bijna geen andere toeristen komen. Je ziet fantastische natuur en minderheidsdorpjes. Ik zou dit echt niet overslaan! Wij zijn andere Nederlanders tegen gekomen die deze tocht ook hadden gedaan met deze riders. Via hen zijn we in contact met ze gekomen. Ze zijn erg grappig, nemen de tijd voor een fotostop en rijden erg veilig. Iets wat niet veel Vietnamezen kunnen… Ik heb eventueel de telefoonnummer voor je. Als je er belangstelling in hebt dan moet je me maar ff een pm sturen. Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel.
Wij hebben inmiddels Mai Chau geboekt, maar niet via Buffalo Tours. Daar ik een zeer lastige eter ben durfde ik een homestay niet aan. Nu dus via Mai Chau Lodge geboekt, inclusief vervoer v.v.
Misschien vind je wat info op engelstalige fora, bijv. Lonely Planet?
Dat is interessant! Wanneer gaan jullie? nou heel toevallig ben ik ook niet zo’n makkelijke eter (ben vegetarisch) en wij hebben ook gekozen voor de lodge en niet voor een homestay ivm stukje luxe. Buffalo tours biedt namelijk de tour aan met overnachting in de lodge en dat ziet er toch wel comfortabel uit vinden wij:)
Maar jullie hebben gewoon via de eigen site v/d lodge geboekt? http://www.maichaulodge.com/ (volgens mij is het dezelfde lodge)
Dan gaan wij namelijk ook daar eens voor kijken wat betreft prijzen… hebben jullie 1 nacht + vervoer v.v.? of een 2 of 3 daagse pakket? Bedankt voor de tip!
Dat is toevallig, hier nog een vegetariër! Ja, wij hebben direct bij het hotel geboekt, enkel een overnachting plus het vervoer. Uit mijn hoofd gaan we er 18 mei heen, dus kan je als we weer terug zijn in Nl wel vertellen wat we ervan vonden.
Heel fijn! jeetje 18 mei dat is al bijna:) ben inderdaad erg benieuwd naar jullie ervaring en hoor dat graag van je na thuiskomst. Alvast een hele fijne reis toegewenst!
En Brittt…volgens mij zit jullie reis er bijna op zo te lezen… hopelijk heb je een fijne en indrukwekkende reis gehad!
Hoe was Mai Chau lodge??? de moeite waard?
En je vertelde dat je Dragon Pearl direct bij Indochina junks had geboekt, heb je dit dan ter plaatse in Hanoi gedaan? bij hun kantoor in Hanoi? of al van te voren in Nederland via hun website? Mag ik vragen wat jullie ervoor hebben betaald? (als jullie 2dgn/1nacht hebben geboekt)
Vanochtend zijn we thuisgekomen, nu dus proberen zo laat mogelijk te gaan slapen om ritme weer te pakken!
Mai Chau: Prijzig, wij vonden het de moeite waard. Hotel is netjes, niet heel luxe. Omgeving is super, hebben 2 uur lang met een gids gewandeld door de omgeving.
Dragon Pearl: ik meen $149 pp inclusief vervoer, lunch (2x), diner (1x) en ontbijt (1x). Overnachting in Bai Tu Long, inclusief bezoek grot, kayakken en floating village. Drankjes los betalen, kostte ons ong. $2 per blikje/flesje. Nadat onze betaling vanuit NL niet lukte, zijn we gewoon bij hun kantoor in Hanoi langsgegaan. Je kunt vanuit NL al een reservering doen, dan per mail regelen dat je daar betaalt. Ze hebben een of ander vaag online betaalsysteem dat wij liever niet gebruiken. Hun kantoor zit aan de 11/12B Ly Nam De street, dat betekent zijstraatje/hofje nr. 12B, huisnr. 11.
Als mijn pc straks klaar is met het downloaden van onze huwelijksfoto’s, zal ik kijken of ik een foto van beide kan plaatsen!