Mai Chau en Halong Bay

Mijn vriendin en ik vertrekken 8 september naar Vietnam. We hebben er ontzettend veel zin in. We hebben de route al min of meer vaststaan alleen zitten we nog met een aantal vragen. We landen op Hanoi, blijven daar 2 nachten en willen daarna met een 2 dagen (1 nacht) tour naar Halong Bay.
We willen deze in Hanoi gaan boeken, iemand ervaring mee? Kan ik deze gewoon via het hotel in Hanoi boeken? Of kun je het beste zonder tour richting halong bay? Na de halong bay tour blijven we nog 1 nacht in Hanoi en willen daarna naar Mai Chau voor 2 nachten en vanuit mai chau door richting tam coc. Kan ik het beste een tour boeken in Hanoi (bijv bij hotel) of op eigen gelegenheid naar Mai Chau? Wat zouden jullie aanraden? Alvast bedankt.

Gr.

Hallo Pim,

Nog ruim een weekje, ik kan begrijpen dat je er zin krijgt nu het vertrek naderd het steeds dichterbij komt

Halong Bay
Kan je gewoon boeken daar in Hanoi.
Je kan dat in je hotel doen of bij de vele reisbureaus die zult tegenkomen.

Ik zou me wel wat oriënteren op internet over Halong Bay, zodat je weet welke route / boot je misschien niet of juist wel wild.
Anders raak je misschien, door het vele aanbod, het overzicht kwijt en koop je een tour die niet helemaal is wat verwacht had.

Zou niet op de bonnefooi gaan naar Halong.
Dan kan je misschien wel een boot vinden, maar dat zijn echt de leftovers en de keuze is minder.
Maar aan de andere kant zit er heel misschien natuurlijk wel een koopje tussen.
Maar je moet dan wel vervoer van en naar Halong zelf regelen.

Voor hetzelfde geld is er geen boot meer omdat alles vol is geboekt.

Mai Chau
Je kan dit prima doen zonder een tour te boeken.
Is net wat je wilt.

Dan moet je wel alles zelf regelen en dat kost ook wat tijd ( welke bus, overnachting regelen, trips regelen enz. )

Je kan het ook via je hotel , of de vele bureaus in Hanoi , laten regelen.
Bespaard je tijd en misschien zorgen wanneer je misschien zo ervaren bent in het backpacken.

Tussen optie kan zijn om in Hanoi bijv. de bus naar Mai Chau en je eerste overnachting te regelen en de rest dan zelf in handen nemen.

Hoop Pim dat dit het antwoord is op je vraag?

gr.
Ton.