Leuke tour Mai Chau en omgeving?

Hallo,

Op oudjaarsdag kom ik samen met een vriend aan in Hanoi om vervolgens een maand door Vietnam te reizen.
We zijn van plan een aantal dagen in Hanoi te blijven en dan op 2 of 3 januari naar Mai Chau te gaan.
Nou ben ik zelf een redelijk ervaren backpacker en boek ik altijd alleen de 1e overnachtingen maar ik vroeg me wel af of er iemand tips heeft over Mai Chau en omgeving! In de reisgidsen die we hebben staan niet zoveel details en ook op internet komen we er niet helemaal uit.

-Op de site van Maichautrek.com staan wel een paar pagina’s met tours in groepsverband maar ook privé, heeft iemand hier toevallig ervaring mee? En wat is dan een leuke combinatie?

-Is het een must om er op een zondag te zijn i.v.m. de markt? In dat geval zouden we route Hanoi-Mai Chau-Halong Bay-verder naar het zuiden moeten aanhouden. Qua route is Hanoi-Halong Bay-Mai Chai-verder naar het zuiden een stuk handiger in mijn ogen…alleen als we er een zondag in moeten laten vallen dan wordt het de minder handige route anders gaat dat niet.

-Is het aan te raden om in Hanoi bij een kantoor een tour te boeken inclusief vervoer en gids? Of kun je ook gewoon een (lokale) bus pakken en in Mai Chau een homestay en fietsen/een gids o.i.d. regelen? Ik weet dat die bus geen probleem is maar kan nergens vinden of er daar dan ook zelf iets te regelen is.

-En tenslotte een algemene vraag: als we in Hanoi een tour gaan boeken, is dit dan wel mogelijk op 31 december of 1 januari? Of is dan net als in Nederland niet alles open? In dat geval zouden we pas op 2 januari iets kunnen regelen voor vertrek 3 januari. Ik denk niet dat het begin januari een mega drukke tijd is maar in dat geval kunnen we misschien toch beter op safe spelen en via internet vooraf iets boeken.

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op (1 van) de vragen!

Gr. Susan

Hallo Susan,

Ik weet niet of je deze post hebt gelezen, want ik denk dat daar vele vragen van je in beantwoord worden?
De reaktie van Nicolevk.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=156972&p=988456#post988456

Must zondag markt
Of het een must is kan ik niet schrijven, ik weet niet waar je interesses naar uitgaan.
Maar heb je de mogelijkheid, dan is het zeker een aanrader; is wel 1 van de mooiste en authentiekste markten in Viet Nam omdat het tourisme hier nog niet helemaal doorgebroken is.

Even je route.
Wanneer je eerst naar Halong gaat is het raadzamer om zo te gaan
Hanoi- Halong - Hanoi - Mai Chau - Ninh Binh en zo verder ( bus / trein ), of naar Hanoi ( ipv Ninh Binh ) en vliegen vanaf Hanoi naar bijv. Hue

Eerst Mai Chau

Hanoi - Mai Chau - Hanoi - Halong - dan naar ninh Binh ( is de moeilijkste route om te doen ) of naar Hanoi en dan bus / trein / vlucht naar je volgende plek.

1-1 Hanoi
Alles is gewoon open, en dus kan je, wanneer je wilt boeken, overal terecht.
Het is wel drukker dan in bijv. november, omdat het "zomervakantie "is in Azië , Australië, Nieuw Zeeland enz.

Maar je overal alles boeken, geen probleem.

Wat eventueel een probleem kan zijn is een specifieke boot en/of route in Halong, maar heb je die niet dan is er voldoende keuze.

Ik hoop Susan, dat dit je weer wat op weg kan helpen.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Bedankt voor de informatie en de link! Als ik nu zoek krijg ik de post van Nicolevk er wel uit, als ik die eerder had gezien scheelde dat een hoop vragen inderdaad :slight_smile: Hier heb ik zeker wat aan! Waarschijnlijk gaan we dit op eenzelfde soort manier doen, dus op eigen gelegenheid.

Voor Halong bay zitten we te denken aan een 1-dags trip, ik denk dat het na een paar uur wel genoeg is en vanwege de periode denk ik dat activiteiten als kayakken en zwemmen er toch niet echt in zitten.
We hebben hier niet specifiek een boot of route voor in gedachten, dus dat moet geen probleem zijn dan.

Als route zal het dan 31 dec t/m 2 jan Hanoi worden, 3 jan een dagtour Halong, 4 t/m 6 jan Mai Chau en omgeving. En dan de 6e richting Hue met de trein/bus of vlucht vanaf Hanoi, dat bekijken we de 1e dagen in Hanoi nog even.
Zo valt er ook precies een zondag in Mai Chau in dus moet helemaal goed komen zo! Bedankt!

Gr. Susan

Halllo Susan,

Fijn dat we je weer wat verder hebben kunnen helpen.

Heb je misschien nog andere vragen, laat het maar weten.

gr.
Ton.

Bedankt! Ik heb nog wel een visum vraag maar zal die in het juiste ondewerp plaatsen :slight_smile: