Ecuador, Peru, Bolivia en Chili, sep-dec 2007

Hallo!

Lang getwijfeld, nu toch gedaan. Ik ga van september tot december 3 maanden naar Zuid-Amerika. Ik vlieg naar Quito, Ecuador. Daar twee/drie weken beetje Spaans leren en dan verder op pad.
Ik ben 25 jaar en houdt even een studiebreak.

Wie is er in de buurt en vindt het leuk om een tijdje samen te reizen?

Groetjes,
Lotte

Hi Lotte!

Ik ben Michèle, 23 jaar, studente geneeskunde en heb ook een break in september en oktober. Ik ga naar Zuid-Amerika en in beginsel nog alleen. Wil ook eerst wat spaans gaan leren en vervolgens rond reizen. Hoewel alleen een goede optie is, ben ik toch wat aan het rondkijken op dit soort sites om te zien wat anderen doen.

Als je wilt, laat dan wat van je horen!

groetjes Michèle

Hai Michele,

Haha, ook even rust voor je co-schappen? Precies mijn idee!

Mijn plan is om eerst in Quito wat spaans op te pikken en dan verder te reizen. Ik vertrek 10 september. Ben nu naar geschikte scholen aan het zoeken en heb geloof ik wat goeds gevonden op www.instituto-superior.com.

Het was in eerste instantie niet mijn bedoeling alleen te gaan, maar niemand heeft de luxe om een paar maanden weg te kunnen. Inmiddels vind ik het ook prima om alleen te gaan en onderweg mensen te ontmoeten om mee samen te reizen.

Mijn insteek is om na twee of drie weken Quito verder te gaan en te zien wat er op me af komt. In ieder geval niet (te veel) plannen. Het lijkt me leuk ergens te meeten en wellicht een stuk samen te reizen.
Heb jij al een startpunt?

Veel succes met alle voorbereidingen!

Groetjes,
Lotte

Hey Lotte!

Leuk dat je een beetje hetzelfde plan hebt!
Ik ben voorgelicht door een Zuid-Amerikakenner. Zij raadde me aan Spaans te gaan leren in Cusco, Peru, en vervolgens lekker rond te gaan reizen. Ze adviseerde me Cusco, omdat dit volgens haar de beste stad was om een leuke tijd te hebben en tegelijk veel andere mensen te ontmoeten om vervolgens mee verder te reizen. Heb jij je vluchten al geboekt?

Groetjes Michèle

Hoi Michele,

Ik heb uiteindelijk voor Ecuador gekozen, omdat het ticket het goedkoopste was. Niet helemaal een goed gefundeerde reden, maar de praktijk wint het meestal. Bovendien is een goede vriend van mij er een tijd geweest en vond het er geweldig, dat gaf de doorslag.

Mijn terugvlucht heb ik om dezelfde reden (kosten) geboekt terug vanaf Chili. Dat leek me ook prima: ik alles kan zien, zonder in een rondje te hoeven reizen.

Heb jij al tickets?

Groetjes,
Lotte