Ecotoerisme en Midden / Zuid Amerika

Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerscriptie over het ecotoerisme en de Nederlandse markt. Ik hou me meer bezig met Belize en vergelijk deze bestemming met andere ecotoerisme bestemmingen in Midden Amerika, dan voornamelijk Costa Rica, Guatemala, Panama, Suriname, Ecuador en Zuid Mexico. Ik ben opzoek naar mensen die daar zijn geweest en dan voornamelijk een ecotoeristisch vakantie daar hebben gehad. Ik wil dan weten wat de voornaamste beweegredenen voor jullie om te kiezen voor ecologisch toerisme? Waarom deze bestemmingen? Ook ben ik tijdens mijn onderzoek veel gevallen tegen gekomen van ecotoerisme dat niet helemaal correct is. Bijvoorbeeld de National Parks in Ecuador worden niet goed onderhouden door bijvoorbeeld te weinig personeel. In Costa Rica zijn de dieren al helemaal gewend aan mensen en leven ze niet meer in hun natuurlijke omgeving. Ook zijn er in bijvoorbeeld Zuid-Mexico lodges, die zichzelf ecolodges noemen, terwijl er niks eco aan is. Klopt dit beeld een beetje? Of vinden jullie dat deze bestemmingen nog steeds ecotoeristisch goed zijn?

Alvast bedankt

Nancy

hallo kan je me helpen met info.
Ik volg postgraduaat noord-zuid.
ik moet een stage van 5maanden doen in een ontwikkelingsland,liefst in peru of bolivia.
Het project moet gaan over duurzaam toerisme.
Aangezien jij daar al wat ervaring in hebt kan je me misschien helpen