Midden-Amerika

Wij willen graag op reis in Midden-Amerika. We weten nog niet precies waarheen. We houden van actief, strand en natuur. Ons budget is beperkt, over het algemeen is Midden-Amerika volgens mij niet zo heel duur. Wie heeft er tips?

Hallo Tineke,

Hoe lang ga je?

Mexico (cultuur,actief en strand) = niet zo heel duur land
Gautamala (cultuur en natuur) = is goedkoop land
Belize (strand en natuur) = is wel duur land
Honduras (goedkoop duiken!!!) = is goedkoop land
Costa Rica (natuur!!!) = is wel duur land

Dan heb je alles wel zo’n beetje in het zuiden van MIdden Amerika gezien! Ik heb geen ervaring met de U.S.A.

Groeten Klaas

http://maktub.punt.nl

Hoi,

Costa Rica is redelijk duur, wat mede komt doordat het erg Amerikaans georrienteerd is… Gezien het feit dat de dollar laag staat, is het nu relatief goedkoop. De natuur is hier adembenemend (vooral Torteguero/Monteverde) en het strand is super (voor een relaxt sfeertje ga naar Puerto Viejo)
Een andere goede optie en niet te duur is Nicaragua. Prachtig land met veel natuur, waar je mooie wandelingen kunt maken. Zie bijvoorbeeld Isla de Ometepe (is een eiland in het meer van Nicaragua). Op dit eiland kun je een vulkaan beklimmen of de watervallen gaan bekijken.
Voor cultuur moet je zeker de steden Leon en Granada bekijken…

Succes ermee

Groet Karin

Hey,

wat denk je van Panama? Dat was voor ons de verassing van Midden Amerika.
Het lijkt qua landschap veel op Costa Rica, maar is veel minder toeristisch. Het enige echte toeristische deel is Bocas del Toro, wat ook niet op de rest van Panama lijkt, is meer caribisch. Als je meer informatie wilt hebben, vraag gerust.

Grtn, Robert

Hey Robert,

ik ben aan’t overwegen om volgend jaar naar Midden-Amerika te gaan. Rondreizen en vrijwilligerswerk waarschijnlijk. Vooral Panama trekt mij enorm aan; als je meer info hebt over dit land, dan hoor ik het graag!

prieelke@hotmail.com

Hey Liesl.

wat zou je willen weten? En zou je bv graag willen zien?