“In de maand februari kochten Amerikanen meer ebooks dan papieren boeken. Dit blijkt uit een onderzoek van de associatie van uitgevers in Amerika. De populariteit van de boeken komt volgens de organisatie mede door de komst van de tablet.”
De omzet kon echter nog niet tippen aan die van het papier; in Amerika zijn ebooks veel goedkoper dan gewone boeken.
Veel mensen houden dus nog even vast aan de papieren variant.
Ik ook. Ik heb ook (nog) geen ‘tablet’ of E-reader aangeschaft.
Mijn Amerikaanse tante dus sinds een paar maanden wel en die leest inderdaad meer boeken in de digitale vorm. Mede omdat een digitaal boek goedkoper is.
Oprah heeft m.i. ook nog wel iets aan gedaan om A) meer Amerikanen aan het lezen te krijgen en B) over te gaan op digitale boeken.
OP een gegeven moment zul je toch zien dat meer en meer mensen gaan overstappen. En zeker vanaf het moment dat bepaalde boeken niet meer worden uitgegeven op papier. Wat eigenlijk nog beter is voor het milieu ook => papier / inkt & de energie die nodig is om de drukpersen te laten lopen + vervoer niet te vergeten.
Toch vind ik een echt boek nog aantrekkelijker dan de digitale versie.
Maar dat is een kwestie van gewenning.
Hier in Nederland zal de Digitale versie wel even duur zijn als de Papieren versie en dan ga ik toch echt voor de Papieren versie! 100% zeker weten.
**# Heel kort gezocht ---- bol.com **
Ruwweg zit er een verschil in tussen de € 2,- en de € 5,- (digitaal boek iets goedkoper)