Roadtrip Calgary Toronto,
Beste reizigers, Ik ben op zoek naar een reisgenoot voor een roadtrip ergens in Juli dit jaar (2015).omdat het veel gezelliger is om met gezelschap te reizen. ben ik op zoek naar Ik ben op dit moment voor een periode van 4 maanden in west canada alberta om precies te zijn. Omdat ik hier zo’n lange tijd verblijf leek het mij super om een road trip te maken. Mijn idee is om van calgary naar toronto te rijden via de usa route.
Dus:
Alberta, satcatewan, north dakota, minnesota, wisconsin, illinois, michigan en dan ontario.
Het bedraagd een reis van 3400km, en volgens de navigatie 32 (dus 40-45 realistisch) uur constante reistijd. omdat we het toeristisch doen wil ik er ongeveer 8-14 dagen over doen hangt af van wat je tegenkomt onderweg.
Gewoon lekker no stress cruisen en de steden calgary, indianapolis, chicago,en toronto bekijken.
Ik beschik over een oudere auto met 290.000 KM op de teller, deze kan gebruikt worden voor optie A.
Deze auto “chevrolet cavelier” na 1800km kan ik zeggen dat hij als een zonnetje rijd. rijd 1:11 betrouwbaar maar als je 7000km rijd kun je niks uitsluiten zeker op die leeftijd.
Optie A:
Naar Toronto rijden via de usa. en non stop terug rijden via de canada route (is aleen maar prairie)
= 7000km 80 uur constante rijstijd / 14 dagen = 5 uur rijden per dag. (terugreis doorhalen)
Optie B:
Naar Toronto rijden via de usa. en met het vliegtuig terug naar Calgary
Suggesties staan open,
Dus ben je aan het backpacken, werken, vakantie, of woon je in canada en heb je wel zin aan een roadtrip. Neem gerust contact met mij op, praten we dan verder.
geschatte Kosten en overige info,
Optie A: 3400km/ 10 = 340 liter gasolie x 0,85 = 290 + vliegticket 200 = 490
Optie B: 7000km/ 10 = 700 liter gasolie x 0,85 = 600 + 400 overige kosten = 1000
Overnachten hostels tent wat dan ook. 15
Auto/Huur auto, omdat ik 19 jaar ben is het lastig om een auto te huren, Zoals eerder vermeld beschik ik over een oudere auto hier die waarschijnlijk voor deze roadtrip kan worden gebruikt.
Dus Heb je zin in een roadtrip zoals deze neem dan contact met mij op.
Groeten,
Jan