Hallo,
Deze zomer ga ik mijn zus opzoeken in Canada. Ik vlieg op Calgary waarna we van plan zijn om een auto te huren en ca. 2 - 2,5 week rond te reizen. Hierna zullen we een naar Saskatoon vliegen om nog mee te helpen op een ranch daar.
We willen een auto huren en zijn druk bezig met het plannen van de reisroute. We hebben eigenlijk 2 opties;
Optie 1 waarbij we van Calgary via verschillende stops naar Kamloops en reizen en vanuit daar de vlucht naar Saskatoon nemen:
Dag 1 Aankomst Calgary = 26 juli
2-3 Calgary
4 Calgary-Banff 130 km (29 juli auto huren)
5-6 Banff National Park
7 Banff-Jasper 300 km
8 Jasper National Park
9 Jasper-…
10 …-Wells Gray (dag 9+10 =440km, eventueel 2 dagen reizen)
11 Wells Gray Provincial Park
12 Wells Gray-Kelowna 300 km
13-14-15 Kelowna/Okanagan Valley
16 Kelowna-Kamloops (200 km, 2 uur rijden), auto inleveren (10 augustus)
17 Vlucht Saskatoon nemen (11 augustus)
of
Optie 2; We maken een rondreis van Calgary met ongeveer dezelfde stops maar eindigen ook weer in Calgary. En vervolgens nemen we vanuit hier een vlucht naar Saskatoon:
Dag 1 Aankomst Calgary = 26 juli
2 Calgary-Banff 130 km (27 juli auto huren)
3 Banff National Park
4 Banff-Jasper 300 km
5 Jasper National Park
6 Jasper-…
7 …-Wells Gray (dag 6+7 =440km, gesplitst)
8 Wells Gray Provincial Park
9 Wells Gray-Kelowna 300 km
10-11-12 Kelowna/Okanagan Valley
13 Kelowna-Revelstoke 3h-200km (via Cranbrook mosse gans ongerlangs, is een behuurlijk lange reis dan, revelstroke ligt op directe verbinding noar Calgary)
14 Revelstoke-Calgary 5h-410km (afstand kunnen we nog splitsen, maargoed dan dus extra overnacht+autohuurdag+weer in Banff wat we in principe al geweest zijn) (auto inleveren 8 augustus)
15-16 Calgary
17 Vlucht Saskatoon
- De eerste optie is iets relaxer qua tijd; we zouden eventueel een dag langer in jasper NP kunne blijven ipv 3 dagen Kelowna.
- Wat de prijzen voor het autohuren betreft is optie 1 wel iets duurder; verschil is 150 euro p.p.
We zitten nu eigenlijk een beetje in dubio…moeten we wat meer de tijd nemen of is dat niet nodig omdat je al veel ziet vanuit de auto? Wat zouden jullie ons aanraden?
En als we optie 1 zouden kiezen, is drie dagen in Kelowna dan niet te lang?
Hopelijk kunnen jullie ons meer tips geven zodat wij de knoop kunnen doorhakken.
Groetjes,
Monique