terug weg Vancouver-Calgary

hallo,

wij zijn druk bezig onze huwelijksreis te plannen naar Canada.
wij gaan een rondje vancouver-vancouver doen.
nu is ons probleem dat wij niet zo goed weten wat we absoluut moeten zien op de terugweg van calgary naar vancouver.

de route tot nu toe is:
vancouver 3 n(achten)
victoria 2n
tofino 2n
nanaimo 1n
whistler 1n
110 mile hous 1n
jasper 3n
icefield parkways 1n (misschien deze overnachting bij banff voegen)
banff 2n
calgary 2 n

dan terug naar vancouver.( 2 n om op die route te overnachten)
dit op aanrade van een kennis bij een reisburo ivm de toch wel hoge kosten voor one-way autohuur.

nu vroegen wij ons af is dit te doen?
wat is de beste/mooiste route van calgary naar vancouver?
wat zijn jullie ervaringen vanuit nl de auto via avis.canada boeken?
ik kom via avis canada namelijk veel goedkoper uit dan via avis nederland.
en wat zijn jullie ervaringen met hostels(private/double room)
wij willen het niet te duur doen, ik heb in australie goede ervaringen gehad met hostels maar verloofde is bang dat het vooral veel herrie en rotzooi word.

bij voorbaat dank,

ons

Wij hebben destijds na Jasper eerst Calgary bezocht, daarna pas Banff, alvorens richting Vancouver te rijden, maar qua afstanden maakt dat niet zoveel uit. Destijds hebben we dat met twee tussenstops gedaan: Revelstoke en Penticton, in beide plaatsen 1 overnachting. Vooral de route naar Penticton was mooi, hele stukken langs Okanagan Lake op. Vanuit Penticton naar Vancouver zijn we nog via Osoyoos gereden, daar krijg je een veel droger, soms bijna woestijnachtig landschap te zien.

Wat betreft de autohuur, wij hadden destijds een retourvlucht naar Seattle, waar we ook de auto hadden gehuurd (Alamo). Destijds leverde dat zowel op de vlucht als autohuur een fors voordeel op, en zolang je de auto maar weer terug brengt mag je gewoon de grens over.

1 like

Over de terugreis weet ik niks. Wij hebben ome way gedaan en inderdaad een fee betaald. De fee was 150cad, vond ik persoonlijk wel meevallen! Als je dat doet heb je wel net iets meer tijd op de rest van de route. Je hebt nogal veel reisdagen achter elkaar vanaf tofino naar Jasper. Vergis je niet hoeveel je op de dagen in de auto zit, je hebt dan niet echt heel veel tijd over.

Veel Canada gangers boeken auto via www.drive-kanada.de
Ik vermoed dat via de Canadese site niet alle verzekeringen er bij in zitten, aangezien Canadezen minder verzekeringen hoeven dan ons.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Hoi,

Allereest gefeliciteerd met jullie verloving :wink:

Wij gaan over 4 weken een half jaar lang reizen door West- Canada. Onze voorbereidingen zijn nu al te lezen op blog.importbrink.nl. Misschien dat je er goede tips vandaan kunt halen voor jullie reis!

Een auto boeken wij altijd via www.alamo.de. Deze site is een stuk goedkoper dan de Nederlands Alamo en heeft het voordeel dat je automatisch een Gold-pakket krijgt wat veel voordeel met zich mee brengt.

Onze ervaringen met hostels zijn eerlijk gezegd ook niet zo goed en daar komt bij dat je voor weinig geld in een goedkoop hotel kunt zitten (vaak met ontbijt). Kijk ook eens (naast Expedia) op Priceline voor hotel!

Veel plezier, ook met de voorbereidingen!

Groetjes Stéphanie blog.importbrink.nl

iedereen bedankt voor de tips tot nu toe :slight_smile:
na lang smeken op mij werk heb ik nu eindelijk 20 dagen vrij gekregen.
dit betekend dat we 19 dagen hebben om te reizen.(de laatste dag zit je natuurlijk met terugvlucht)
wij hebben daarom besloten one way te gaan, ook omdat de kosten hiervan ons inderdaad erg mee vallen.
de route blijft eigenlijk hetzelfde, wij komen hiermee op 18 nachten.
dit betekend dat wij 1 nacht over heben om te verdelen, waar zouden jullie dit doen?
ik zou denken ergens tussen whistler en jasper, hier rijden we volgens google.maps van whistler naar 100 miles house +/- 4 uur over en van 100 miles house +/- 6 uur naar jasper.
wells gray np schijnt ook heel mooi te zijn. is het te doen om daar een stop te doen.ik dacht zelf aan clearwater. maar dit ligt zo dicht bij 100 miles house dat het logischer lijkt om dat stukje dan te veranderen.

vancouver 3 n(achten)
victoria 2n
tofino 2n
nanaimo 1n
whistler 1n
110 mile hous 1n
jasper 3n
icefield parkways 1n (misschien deze overnachting bij banff voegen)
banff 2n
calgary 2 n

bvd,

Laura en lex

Wij hebben zelf in clearwater overnacht 1nacht en aankomstdag ook wells grey bezocht. Je zou nog wel nachtje kunnen toevoegen aan tofino. Dat is best eindje rijden en je hebt maar 1 volle dag. Als je dan ook nog wilt whale watchen of surfen of zo heb je weinig tijd over om pacific rim te bezoeken.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

woehoeeee tickets zijn geboekt!!
En een groot deel van de hotels/b&b`s zijn geboekt.

alleen banff nog niet geboekt, maar we hebben mail contact :slight_smile:
en calgary nog niet, wij hadden verwacht dat er in de stad toch wel wat hostels zouden zitten.
wij komen toch vooral op duurdere hotels uit.iemand tips voor een leuke plek?

verder zijn we druk bezig met de autohuur.

wij zaten erg te twijfelen tussen avis of alamo.
dus heb ik even gebeld om te vergelijken.
prijzen waren hetzelfde alleen bij avis kan je je eigen risico niet afkopen bij alamo wel.
hier betaal je € 74 euro extra dan heb je annulerings verzekering en geen eigen risico.
dus de voorkeur gaat uit naar alamo.
maar nu kwamen we er met het boeken achter dat het echt om 24 uur gaat.
dus halen wij de auto op op in vancouver om 9.00 uur dan moet die in calgary ook om 9 uur ingeleverd worden.
anders komt er weer een hele dag bij.

weet iemand of ze hier heel streng in zijn?
of maakt en een half uurtje/uurtje later niet uit?

van vancouver vertrekken wij naar victoria, wij willen dus lekker op tijd weg omdat we ook nog met de ferry moeten.
gelijk onze volgende vraag:
hoe lang duurt dat ophalen van een huur auto ongeveer?
moeten wij hier een uur voor rekenen? meer/minder?
vanaf de autohuur locatie is het 36 min rijden naar de ferry waar je een uur tot half uur voor vertrek aanwezig moeten zijn.
als we de auto dus bijv. om 9 uur ophalen redden we het dan om bijv om om 11 uur de ferry te pakken of moeten we er van uit gaan dat het misschien zelfs 1 uur word.

als wij de auto gaan terug brengen komen we vannuit banff naar calgary dit is +/- 1,5 uur rijden.
klopt dit ook een beetje? of moeten we hier van langer uit gaan ivm files ofzo?

weer een hoop vraagjes :slight_smile:

heben jullie nog tips en trics please let us know :slight_smile: en bedankt voor alle tips tot nu toe :slight_smile:

een kleine toevoeging aan bovenstaande.

na de telefoontjes besloten wij te boeken via alamo, hun prijs was iets hoger maar dan heb je geen eigen risico.
krijgen we de bevestiging in de mail blijkt er ineens nog $ 300,- drop off kosten bij te komen.
dit terwijl ik specifiek aan de telefoon had gevraagd of er verder nog kosten bij kwamen.

dus ben ik gaan bellen, dan krijg je een zwak verhaal dat er een melding is geweest dat er drop off kosten bij komen en dat ik maar bij de faq had moeten kijken.de melding klopt, maar toch ga ik er van uit dat totaal prijs de totaal prijs is.

dus hebben wij avis gebeld om te vragen wat er bij hun voor drop off kosten aan verbonden zitten.
helemaal niks het blijft gewoon de € 530,- die ze gezegd hadden.(dit weet ik zeker bevestiging is al binnen :slight_smile: )
enigste is dat je hier een eigen risico heb van $ 300,-.

wat dus evenveel is als de drop off kosten bij alamo.
uiteindelijk alamo geannuleerd en avis geboekt.

dus weer wat geregeld en gelijk weer wat geleerd.

Ik denk wel dat je de ferry van 11u kan halen. Het neemt niet zoveel tijd in beslag om een auto te huren, neem wel de tijd om de auto goed na te kijken enige schade aan te geven (krassen, dimpels, etc…) voordat je weg gaat rijden. Het enige waar je wat rekening mee moet houden is de datum wanneer je de ferry neemt, met andere woorden is het dichtbij een feestdag, een mogelijk verlengd weekend voor Canadezen…zoja, dan zou ik de ferry reserveren want op zulke dagen kan het echt wel druk worden bij de ferry terminal. Ik kan nergens terug vinden op welke datums jullie gaan.

En wat de route betreft zou ik ook een halve dag/dagje nemen voor Wells Gray Provincial Park…dus misschien in Clearwater verblijven (wat bij Wells Gray ligt) in plaats van 100 Mile House? Voor mij lijkt 100 Mile House niet direct logish voor je route. Ik zou dus van Whistler naar Clearwater rijden, hier verblijven en dan van Clearwater naar Jasper.

Groetjes,
Ann :slight_smile:

Wij hadden in canmore (ipv banff) een bnb voor ongeveer 50eu per nacht en in calgary een goed hotel incl ontbijt voor ongeveer 60.

Het hotel hadden we via Priceline.com. erg mooi systeem. Je kunt niet kiezen in welk hotel je komt, maar je kunt een wijk en minimaal aantal sterren aangeven en dan een bod doen. Stel de wijk maakt niet uit en je wil minimaal 3 sterren, dan bied je daar bijv. 50 dollar op. Wordt dat geaccepteerd dan zit je er ook aan vast. Niks voor controlfreaks, wel voor koopjesjagers :wink:

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

goedemorgen,

priceline klinkt interesant al hebben we inmiddels alle hotels geboekt.misschie de volgende keer.
er is wel een kleine verandering in de route, tussen whistler en jasper stoppen we in cache creek en blue river, dit is net buiten de bekende plekken en scheelt dus een hoop geld.
vooral omdat we er in principe aleen overnachten.
de planning is om dan ook langs wells gray te gaan en savonds pas aan te komen bij het hotel.

in jasper blijven we 3 nachten en dan gaan we door naar lake louise waar we direct aan het meer zitten in een hotel.
in banff blijven we 2 nachten voor €150,00 incl. taxes en we zijn zelfs geupgrade.
omdat we bij booking.com 2 prijzen kregen 1 met annulerings mogelijkheid en een zonder, wat 80 euro duurder was.
besloten wij te mailen en heben we nu direct bij dat hotel geboekt.

verder gaan wij van 5 tot 24 augustus en zullen wij op de 8ste de auto ophalen en dus ook de ferry nemen.
dan gaan wij toch voor de ferry van 11 uur, zijn we lekker bijtijds op het eiland:)

nu alleen nog de ferry boeken en zit ik nog te kijken naar welke whale watching tour we gaan doen.
zowiezo in tofino, maar er zijn zat organisaties en ik had hier en daar gelezen dat met een speedbootje niet echt relaxed was.
iemand daar ervaring mee?

iedereen bedankt voor alle tips :slight_smile:

Laura

Hoi Laura,

Ik zou eerder aan de oostkant van Vancouver Island kijken (Campbell River) voor een whale watching tour of Victoria vooral als je orca’s wil zien! In Victoria of Campbell River heb je wel meer kans om orca’s te zien. Dit omdat er redelijk wat “resident” orca’s zijn in die omgevingen, dat zijn dus orca’s die hier het hele jaar door leven. In Tofino heb je wat minder kans op orca’s, maar wel kans op grey whales tijdens hun migratie naar het noorden.

Op 8 augustus denk ik niet dat het een probleem zal zijn om met de ferry mee te kunnen, maar als je echt de ferry op een bepaald tijdstip niet wil missen dan zou ik het reserveren. Zo heb je toch zekerheid dat je op een bepaald uur meekan.

Groetjes en succes nog met de voorbereidingen,
Ann :slight_smile:

hallo iedereen,

anne75 bedankt voor de tips.

de ferry gaan we toch vooraf boeken dit omdat we niet het risico willen lopen dat we pas laat in de middag of savonds meekunnen.
en daarbij vind manlief het erg fijn als de dingen gereged zijn.

de whale watching hebben we inmiddels geregeld dit gaan we toch bij tofino doen.
we hadden je berichtje nog niet gelezen anders hadden we misschien alsnog voor victoria gegaan.
de oostkant van vancouver island ging het zowiezo niet worden in verband met tijd.
en ik kreeg van het b&b in tofino een aantal goede tips voor goede en betrouwbare whalewatching tours.
vandaar dat onze keuze toch daarheen ging.

straks de ferry even boeken en dan is het belangrijkste geregeld.
kan man lief ook weer rustig slapen :slight_smile:

en als jullie nog tips hebben wat te doen op de route let us know :slight_smile: