E ticket en hotel jakarta

Hallo!

Wij hebben bij supersaver een retourtje jakarta geboekt.
Zij maken gebruik van e tickets, je krijgt alleen een bevestigingsmail.
Je gaat dus alleen met je paspoort naar het vliegveld. Dus ook geen uitprintbaar ticket ofzo… Heeft iemand ervaring met het gebruik van een e ticket? Misschien een beetje raar maar, ik knijp hem een beetje dat ze straks op het vliegveld van niks weten ofzo…:paranoid:

Ook zijn we nog op zoek naar een schoon hotel in de buurt van JL Jaksa.
We zoeken geen overdreven luxe maar wel een comfortabel hotel waar je een beetje kunt bijkomen van de lange reis. Het liefst met een zwembad.
budget rond de 30 euro per kamer / nacht.

Alvast bedankt!

zelf print ik de bevestingsmail van mijn boekingen meestal uit (maar soms vergeet ik het). dit omdat het soms op het vliegveld net wat makkelijker en sneller gaat wanneer je een ticket bij de hand hebt, maar ook omdat men theoretisch in Indonesie naar een ticket het land uit kan vragen.

ik vind e-tickets echt ideaal! je kan ze nooit vergeten of kwijt raken.

30 euro is in Jakarta een aardig budget, je kan voor veel en veel minder een kamer vinden. wanneer je dit bedrag toch wilt besteden, dan is het Ibis hotel op zich wel een aanrader. lekker schone kamers, heerlijk warm water, een goede stevige straal. nadeel van Ibis is dat het niet de meest sfeervolle hotelketen is, maar je weet iig waar je aan toe bent. het zwembad is overigens een beetje klein.

Je kan je e-ticket altijd controleren en ook uitprinten via:
www.checkmytrip.com

Je hebt wel het reserveringsnummer nodig in combinatie met je achternaam.

Voor volgend jaar werkt het niet…:tssk:

nee het lukt mij ook nog niet om in te loggen…ik ga ook pas volgend jaar

al sinds bijna 2 jaar is de hele airlinebisinis op enkel e-tickets overgestapt. zelfs als je het zou willen (een tijdlang kon dat nog-tegen iets van 100 EUR extra betalen)dan worden er geen ouwerwetse tickets meer uitgeschreven. Ik heb nog nooit-en na zeker 100+ etickets-bemerkt dat je niet ergens een print kon maken-zelf noteer ik meest alleen nog op een kladje de date= de de KODE=PNR (meest 6 letters/cijfers).
Maar inderdaad-sommige domestic airlines in Indo hebben nog ouderwetse geschreven tickets.

Het is mogelijk om het E-ticket, dat als bijlage wordt meegestuurd in de bevestigingsmail, uit te printen. Zoals Jenny opmerkte is dat aan te bevelen daar er bij binnenkomst in Indonesië gevraagd kan worden naar een retourticket. :vak01:

Je moet zo een print zeker overleggen als je een visumaanvraag anders dan Visa on Arrival voor de R.I. doet. Tot nu toe heb ik dat bij al mijn e-tickets gehad, maar ik koop nooit tickets via het internet, ik laat alles liever door een reisburo regelen.

Het moet toch echt lukken. Ik vertrek ook pas volgend jaar (26 februari 2010) en mijn e-ticket staat er toch echt in. Je moet wel het AMADEUS-reserveringsnummer gebruiken.

Op mijn e-ticket staat geen AMADEUS nummer, wel een boekingscode. Dat amadeusnummer zal wel van het amadeus reisbureau zijn…:hihi: