Duivelskeel/Garganta del Diablo Iguazú afgesloten

Door hevige regens in Brazilië en problemen met de stuwdammen, is het waterpeil bij Iguazú zó gestegen dat ze de Garganta del Diablo voorlopig hebben afgesloten voor bezoek. Als je de foto´s ziet begrijp je ook wel waarom:
:varen:

http://www.abc.com.py/imagenes/2014/06/09/imagen-de-archivo-del-famoso-salto-garganta-del-diablo-_595_446_1094348.jpg

topic kan weg toch? :wink:

Zijn net terug uit Iguazu.

De mooiste routes aan de Argentijnse kant zijn nog steeds afgesloten omdat veel van de bruggetjes en uitzichtplatforms zijn beschadigd en/of helemaal weggespoeld. Moeten dus worden hesteld en helemaal gecontroleerd.

Dus denk hieraan als je overweegt vanuit Brazilië naar de Argentijnse kant te gaan. Zeker omdat de entree van het park aan de Argentijnse kant opnieuw moet worden betaald en rond de 22 euro ligt inmiddels

We hebben besloten dat niet te doen om de hierboven genoemde redenen.

Via Wereldwijzer app

Oh wat jammer voor jullie! Wanneer verwachten ze dat het klaar is? Wij gaan begin december, dus ik hoop heel erg dat het dan weer open is.

Ja, het was inderdaad jammer, maar ook weer geen ramp (we waren er 27 jaar geleden al eens). Het is echter nog steeds een fantastische ervaring om te doen. De watervallen veranderen uiteraard niet (alhoewel!) maar het is er wel gigantisch druk geworden.

Hoe lang het herstel zal gaan duren zou ik niet direct durven te zeggen. Ze moeten niet alleen alle looppaden herstellen maar ook controleren of de pilaren die in het water staan geen schade hebben opgelopen en dat kan natuurlijk wel even duren omdat dat geen simpele klusjes zijn.

Blijf de berichtgeving hierover volgen en informeer je is mijn advies.
Ik hoop voor jullie dat ze dan weer open zijn, het is een prachtige ervaring!

Tip:

Als je met de boot wilt gaan neem droge kleding mee en zorg voor perfecte bescherming van je camera, want je wordt echt nat omdat ze echt een beetje onder het vallende water van een van de watervallen door varen.
Je kunt je spullen in een locker achterlaten, tenminste aan de Braziliaanse kant.

Kosten van de boot met Macuco Travel bedragen rond de € 60

Via Wereldwijzer app

1 like