Iguazu watervallen droog?

Ik las op www.telegraaf.nl dat de Iguazu watervallen zo goed als droog staan. En dan weet ik wel dat de Telegraaf doorgaans niet hele betrouwbare info geeft, maar weet iemand of dit klopt?
En dan meteen de volgende vraag aan iemand die er onlangs is geweest:

Is het de moeite waard om er heen te gaan of is het niets anders dan een hoop stenen?

ja klopt. was er 2 weken geleden. Slechts de Garganta del Diablo heeft nog een beetje water. Voor de rest zie je nu enkel prachtige rotswanden die je voorheen nooit hebt kunnen zien!

Lijkt me erg bijzonder om te zien inderdaad. Best vreemd, het ene gedeelte van het jaar miljoenen liters per seconde, en nu bijna niets!

Doet me denken aan de Niagara Falls in Canada, waarbij - gecharcheerd - eens in de zoveel tijd even de kraan wordt dichtgedraaid omdat die teveel erosie veroorzaken en zo misschien straks wel helemaal niet meer op de grens meer liggen, zodat de wanden kunnen worden versterkt. Gelukkig is Iguazu wat natuurlijker en spectaculairder.

Zo goed als droog?.. Het moet in de natte tijd veel indrukwekkender zijn inderdaad en ja, het is decennia lang niet zo droog geweest. Maar nog steeds indrukwekkend genoeg. Ik was er ook twee weken geleden. Mocht ik ooit weer in de gelegenheid zijn om die kant op te gaan dan hoop ik op meer water. Kortom, mijn advies is: Ga, maar wacht indien mogelijk op meer water.

Is het inmiddels al wat beter? Ik zit er over een weekje of 2-3…

vrees t niet. Het wil hier in het zuiden van Brazilie (waar t nu regentijd moet zijn.) ook nog niet erg regenen

Zon is ook lekker…maar ja, daar krijg je geen spontane watervallen van hè… :wink:

http://www.wereldwijzer.nl/d: emp\iguazu3.jpg

3 weken geleden was het weer op 20-30% van de capaciteit. Van andere reizigers meegekregen dat het nadien sterk verbeterd is. Geen reden meer om niet te gaan dus!

Ik was eind juli in Iguazu. Eerst viel het weinige water niet zo op, maar later op foto’s en video werd het een stuk duidelijker waar normaal ook veel water hoort te stromen. Desalniettemin zeer indrukwekkend en door de Garganta do Diablo stroomde nog genoeg water om het de mooiste waterval te maken die ik ooit had gezien. Ooit zal ik er nog wel eens heengaan in november ofzo, wanneer er veel meer water is.

Ze hebben hem weer aangezet.
Vorige week viel er ruim voldoende water.