Enquete : Wat zijn jouw top drie watervallen?

Gelegen op de grens van Brazilië en Argentinië liggen de Iguazu watervallen,één van de mooiste watervallen op aarde. (zie filmpje hieronder)
Wat zijn jou top drie watervallen,hieronder kan je je lijstje posten en eventueel uitleggen waarom dat de mensen deze speciale plekjes moeten bezoeken !

[video=youtube_share;2nmbG0lfaGI]Iguazu watervallen - YouTube

1. Tijdens een tripje in de Ardennen heb ik gekanood op de Amblève en hier dus de ‘Watervallen van Coo’ mogen bewonderen. Dit is dan ook meteen de enige waterval die ik ooit heb gezien, zover ik me herinner althans.

Desalniettemin een leuke peiling, Georges! Wie weet kunnen we hier nog wat inspiratie opdoen aan de hand van de top drieën.

Ja, die van Iguazú dus. Overigens in dezelfde provincie de Mocona watervallen, een stuk minder toeristisch!

Via Wereldwijzer app

Watervallen van Ouzoud (Marokko) zijn de mooiste die ik mee heb mogen maken denk ik! Komende zomer gaat dit mogelijk veranderen (Zuid-Afrika) maar tot noch toe die van Ouzoud. Daarnaast wel veel watervallen gezien, maar die ene waterval die bij mij indruk maakte, weet ik de naam niet meer van. Lag in elk geval in het zuiden van Frankrijk ergens.

Gitgit op Bali-Munduk

1.Iguazu watervallen, Brazilie en Argentinie
2. Gitgit, Lombok
3. Alte, partugal
4. Faido, zwitserland

Mijn top 3 :
1/ de Erawan watervallen in Kanchanaburi (Th)
2/ één van mijn favoerite watervallen in Thailand is de Mae Klang waterval,deze 100-meter hoge waterval kan je bezichtigen in het Nationaal Park Doi Inthanon in Chiangmai.(Th) zie filmpje hieronder !
3/ Than Mayom waterval in Koh Chang (Th)

[video=youtube_share;IBYL3zRdrXI]Nam Tok Mae Klang, Doi Inthanon National Park; Thailand - YouTube