Hallo,
Ik lees op internet dat de Iguazu Falls omgeven is met bos/ jungle. Dat brengt me op het idee om ook de omgeving van Iguazu Falls te verkennen. Heeft iemand daar ervaring mee? En kan dat het beste aan de kant van Brazilie, Argentinie of Paraguay?
Om te verblijven zou ik de argentijnse kant aanraden. Leukere hotels/hostels, kies er 1 met een zwembad aangezien het soms heel warm kan zijn.
Iguazu Park is één groot natuurpark en de watervallen bezoeken vult een volle dag. Op de site staan ook wat tips: http://www.iguazuargentina.com/english/noticias/novedades/macuco_nature_trail.html
http://www.iguazuargentina.com/english/area_cataratas/10_cosas_para_hacer/
Sowieso kun je 1 dag uittrekken voor de ARG kant, een halve dag voor de BR kant.
De Itaipu dam is een leuk uitje, let er wel op dat er vaste bezoektijden zijn. Er is ook een dierentuin en indianenmuseum aan de kant van Paraguay. Niks met natuur, maar de Cidade del este is ook wel een bezoekje waard…denk aan de zwarte markt in Beverwijk.
De watervallen liggen echt in de regenwouden, als je de route langs de watervallen loopt zul je zeker iets van dieren tegenkomen.
Aan de Argentijnse kant kun je de boot nemen om tot vlak voor de watervallen te varen, erg spectaculair om te doen! Je gaat in een soort open vrachtwagen in een halfuur door de bossen naar het vertrekpunt van de boot. Onderweg krijg een korte uitleg over de regenwouden, het is niet veel maar je zult zeker wat van de bossen zien. Als je echt meer van de de regenwouden wilt zien zul je er een dag voor moeten uitrekken.
De Grens oversteken van Paraguay naar Brazilie koste mij ruim 2 uur (per bus).
succes
Ah ,dat klinkt supermooi! Ben eens bij de Niagara Falls geweest en dat was ook heel mooi, maar de directe omgeving ervan is niet mooi. Je gaat dan echt er naar de watervallen kijken en daarna niet iets. Dat is bij de Iguazu Falls dus toch wel anders. Als ik het in m’n reisschema opneem, wil ik er wel een paar dagen naar toe.
Zijn er wellicht mensen die een excursie gedaan hebben om het regenwoud in te gaan van een of meerdere dagen?
Lijkt me erg leuk om meer te zien van het gebied.
Aan de Brailaanse kant is er een vogelpark naast, ook leuk.
Verder idnerdaad Cidade del Este is apart, je kunt dan ook lopend de grens/ brug over. Overdag is het er redelijk veilig, zorg wel dat je weer terug in Brazilie bent voor het donker wordt. Dan is er geen politie meer en wordt het dus eg onveilig.