Binnenkort willen mijn vriend en ik ergens naar toe voor een weekendje weg. Ik zat al aan Keulen te denken, je bent er zo en er zijn daar in tegenstelling tot veel andere steden wel veel hotels.
Ik heb echter geen creditcard (ik ben 18 maar heb hem nog niet nodig) en kan die van mijn vader ws. wel gebruiken voor de reservering maar hoe betaal ik in het hotel? Kan je gewoon met een Maestro pinpas betalen?
Betalen en geld opnemen in het
buitenland kan met een gewone
bankkaart met Maestro-functie of met
een kredietkaart. Met je bankkaart kan je
terecht in grootwarenhuizen, in winkels etc…
Heb gezien dat je ook met je bankkaart kan betalen in hotels(Duitsland)
Georgessiam, ik kan op de site van het hotel (Mercure Hotel Severinshof Köln City) er niks over vinden. Er staat alleen dat je je reservering via kredietkaart moet bevestigen.
Ik heb hetzelfde in Parijs gehad. Ik moest ook de reservering met een creditcard maken. Zelf had ik er ook geen een, dus ik heb ook die van mijn vader gebruikt. In mijn geval moest ik de creditcard meenemen en toen ik daar was werd er één cent van die creditcard gehaald om het te checken. Toen ik vertrok kon ik gewoon contant of met pin betalen, ik had die creditcard daar niet voor nodig.
Natuurlijk weet ik niet zeker of het ook in Duitsland zo is, maar het lijkt me niet dat het daar heel anders gaat.
Een kennis van mij had haar creditcard in Brussel gewoon vergeten en kon met pin betalen. Maar ik denk niet dat mijn vader het toestaat dat ik zijn creditcard even mee neem. Het moet toch mogelijk te zijn om via cc te reserveren en alleen je pinpas mee te nemen? Ik heb geen zin om voor 1 weekendje een creditcard aan te vragen, dat zou ik pas doen als ik een grote reis maak.
Ik moest de creditcard wel meenemen, om te bevestigen dat ik niet zomaar één of ander creditcardnummer had gebruikt voor de reservering. Aan de telefoon werd mij verteld dat ik de creditcard niet mee hoefde te nemen maar toen ik de reservering had uitgeprint stond er uitdrukkelijk bij dat de creditcard wel mee moest. Ik had dus de mazzel dat ik het had gelezen, want toen ik in het hotel aankwam vroegen ze inderdaad direct naar de creditcard.
Wanneer was dat en via wie had je geboekt? Ik had laatst via Booking.com geboekt en daar stond niks op dat de kaart meegebracht moest worden. Ik boekte hem via mijn vaders kaart wel via een veilige procedure, de kaart werd ook nagekeken of hij echt bestond.
Dat was in september en ik had via het Ibis Hotel in La Défense zelf geboekt. Het hotel stond ook tussen de hotels op Booking.com, maar op de één of andere manier vond ik het later niet terug en heb ik de site van het hotel opgezocht.
Je kan bij mijn bank ook een speciale cc voor studenten aanvragen. Dan is er geen minimum inkomens grens en de limiet is standaard €1000. Je kan wel een lagere limiet krijgen als er minder dan €500 per maand op je rekening binnenkomt.
Oké, daar heb ik inderdaad ook wel eens van gehoord. Zelf heb ik daar toen niet naar gevraagd bij mijn bank, omdat ons tripje vrij onverwachts was. Op woensdag wisten we dat we konden gaan en vrijdag waren we in Parijs. Mijn vriend had helaas alleen een Russische kaart, dus ik had geluk dat mijn vader de kaart wel mee wilde geven.
Bij mij is het ook nog niet zeker. Ik wil met deze vriend gewoon een weekendje weg testen en als dat goed gaat ga ik wellicht een keertje wat verder en langer op vakantie. Meestal ging ik met mijn ouders maar nu ik dit jaar al bijna 19 wordt is toch tijd geworden om meer met vrienden weg te gaan.
Nou stormbreaker,waarom neem je geen cash geld mee? probleem opgelost zou ik zeggen.
Het kan zijn dat het Mercure Hotel Severinshof Köln City een kredietkaart vraagt om in te checken maar de meeste hotels in Duitsland kan je wel met een mastercard betalen.
En wat is een weekendje,je neemt toch geen heel groot bedrag mee naar daar!
Ik begrijp het inderdaad. Nou ja, ik hoop dat je eruit komt! Succes in ieder geval.
Ja, het gaat er ook niet om dat je perse met de creditcard moet betalen (geloof ik). Maar ik vertel alleen over mijn ervaring dat dus bleek dat ik de kaart tóch mee moest hebben omdat de reservering daarmee was gemaakt. Wij hebben daar vervolgens ook contant betaald.
Aan cash heb ik niet gedacht maar je hebt helemaal gelijk. Het is voor 1 nacht, maximaal €100 voor twee personen. Ik zie al goede hotels die in de Altstadt liggen voor €85 met 2 aparte bedden. Helaas zit er vaak geen ontbijt bij.
Met een “Holländische EC-karte” (fonetisch: “ee-tzee karte”) kun je tegenwoordig bijna overal in Duitsland betalen. Zeker bij een Mercure hotel zou dit geen probleem moeten zijn.
Ik heb de reis elders geboekt, ook naar Keulen maar naar een ander hotel. Gewoon via IDeal betaald. Ik reis dan met ICE en het hotel zit in de Altstadt vlakbij het station.