Beste lieve luitjes…
Mijn naam is Gaby en kom uit Rotterdam, ben hier net nieuw zoiezo het allereerste forum waar ik opzit in mijn leven dus ben weer eens ontgroent vandaag :nod:
Ik wil in September mijn Paddi gaan halen in Thailand !
Wie wil zijn ervaringen met mij delen… Zit nog nergens aan vast dus alle tips zijn welkom ! Heb wel al veel gehoort over Koh Tao dus wellicht is dit een goed idee ?
Landen op Koh Samui en dan met de boot verder ?
Ik hoor graag wat jullie mij aanraden…
Was zelf van plan om alleen een ticket te boeken en verder alles daar te regelen, is dit te doen?
Koh Tao is de goedkoopste optie om je PADI te halen, een typisch ‘backpacker eiland’. Daarnaast zijn er andere mogelijkheden in de Golf van Thailand, Koh Chang, Pattaya, en ook in de buurt van Koh Tao zoals Phangan en Samui.
Aan de Andaman Zee kun je mooier duiken maar het is er ook duurder, in September kun je dan denken aan Krabi, Phi Phi en Phuket.
Zoals Baco al schreef, je kunt dit zonder problemen ter plekke regelen.
Ben maar een arm studentje dus denk dat goedkoop nu de beste optie is…
Ik zal een ticket naar Samui boeken en dan van daar de boot naar Koh Tao nemen… Stel dat ik midden in de nacht aan kom, dan zal deze boot wel niet meer gaan ?
Kan ik daar ook makkelijk een hotel regelen… is het wel een beetje ok voor een vrouw alleen ?
:chin:Waarom staat dit onder werp onder Thailand nieuws?
op je vraag terug tekomen overnachten in Thailand hoeft nooit een probleem te zijn.
En een vrouw alleen kan prima zijn weg vinden in Thailand:THAILAND:
als goedkoop de beste optie is kan je beter een ticket naar bangkok kopen en daar een reis naar koh tao regelen/kopen (bus/trein, boot) deze kan je in bangkok ongeveer overal kopen geen probleem, al verlies je op deze manier wel een dag aan reizen met als voordeel dat je wat meer van het land ziet
reizen als vrouw alleen is echt heel goed te doen in thailand
Sorry fransjes ik was in der veronderstelling dat ik het bij thailand ervaringen had geplaatst, maar zoals ik al zei dit is de eerste x van mijn leven dat ik op een forum zit… dusse alle begin is moeilijk he :frown:
Maar binnen een dag kan ik dus wel van Bangkok naar Koh Tao reizen… indd wat van het land zien is natuurlijk altijd mooi meegenomen… uhmm dilemma…
Ik zal gewoon maar naar goedkope tickets gaan zoeken en in mijn achterhoofd houden dat het niet zoveel uitmaakt dat ik er op alle manieren wel kan komen…
@dirkpie je idee was indd erg aanstekelijk ik wil nu namenlijk wel die trein/bus reis maken naar Bangkok…
Maar heen en terug is dan misschien wat overdreven en ook indd dat ik een dag niet mag vliegen na het duiken… leek het mij een beter idee als ik alleen de terugreis per trein naar Bangkok reis…
Alleen het vervelende is dat ik op alle site’s waar ik zoek niet kan vinden dat ik een combi-vlucht kan boeken
Dus heen wel landen op Samui maar de terugweg van Bangkok…
Iemand ervaring hiermee, welke site raden jullie aan?
en wat is zoiezo de goedkoopste site om je ticket naar Thailand te boeken ?
de goedkoopste site… dat is meestal wissellend gewoon kijken waar er eventueel aanbiedingen zijn kijk op websites als cheaptickets.nl, vliegtarieven.nl, worldticketcenter.nl, enz kijk als je een ticket vind ook even op de site van de desbetreffende maatschappij soms is dat toch goedkoper en ook vanaf dusseldorf of brussel zijn er soms intresante prijzen te vinden, al is dusseldorf niet echt gemakkelijk bereikbaar vanaf rotterdam, maar als je iemand hebt die je wel wil brengen zeker een optie
ik zou een retourtje bangkok boeken en dan vanaf bangkok een enkeltje naar samui kan volgens mij met bangkok air en thai airways
met een ticket kan Dave je mischien wel helpen
verder weer ik niet hoe lang je gaat maar het halen van je padi duurt een paar dagen en mischien is het toch wel leuk om een reis te maken waarbij je en je padi haalt en wat van thailand ziet, het zou ergens toch zonde zijn om helemaal naar dit prachtige maar verre land te reizen en eigenlijk alleen maar koh tao en zijn onderwater wereld te zien
vliegen naar samui is duur enkeltje ong 3500 baht, komt omdat het vliegveld op samui eigendom is van bangkok airways. Ze hebben een paar jaar geleden onder druk thai airways ook toegelaten maar die zijn niet goedkoper. Het is dacht ik nog vaak code sharing ook.