Duikcursus nemen waar ..... en nog wat vragen

Wij zijn gister getrouwd en gaan voor onze huwlijksreis met de backpack maandag 21 december naar Thailand voor bijna 3 weken, wij willen heel graag als dat mogelijk is onze padi halen.
Maar we hebben nog wel wat vragen (hebben hier ook al veel gelezen), waar kunnen we het beste heen gaan voor onze padi te halen (liefst met nederlandse instructeur/instructrice).
De 1 zegt dat het aan de kant van Koh Tao/Koh Samui het beste is om te gaan in december de ander zegt dat het het beste is aan de kant van phuket/simillian eilanden?
Wat zijn ongeveer de kosten om je padi te halen en hoe lang duurt het om je padi te halen?
Is het mogelijk om het te halen tussen kerst en oud en nieuw en is daar dan nog wel genoeg plaats in hostels/resorts niet te duur natuurlijk.

Waar is het gezellig met oud en nieuw, we hebben al wat gelezen maar zouden toch nog graag wat tips willen hebben (Bangkok lijkt ons te druk maar we kunnen ons vergissen natuurlijk zoveel mensen zoveel meningen).

Het is al de derde keer dat we naar Thailand gaan maar we zijn alleen nog maar in het noorden geweest tot Hua Hin en Pattaya en we willen dus nu meer naar het zuiden.

In ieder geval alvast bedankt.
Ik ga nu maar weer even verder met sneeuw ruimen :disgust: want het blijft hier maar door sneeuwen.

Hey,

Alvast gefeliciteerd met jullie huwelijk!!!

Om je PADI te behalen moet je minimum drie dagen uittrekken, als je de tijd hebt is het beter om het in vier dagen te doen, zo heeft je instructeur meer tijd voor je in het zwembad en om eventuele problemen bij het theoretische gedeelte nadrukkelijker te bespreken.

Ik zelf heb een duikschool op Koh Chang, wat in de Golf van Thailand ligt op een goede 4 u reizen van Bangkok. Hier ga je niet de grote drukte vinden als op de zuiderse eilanden of in de steden zoals Bangkok, tijdens de eindejaars periode. Hetgeen echter niet wil zeggen dat je tijdig voor accommodatie moet zorgen.
Wij geven les in kleine groepjes(max 4 studenten per instructeur) en in het Nederlands. De prijs voor een vierdaagse kursus bedraagt 14500 THB, dit omvat het cursusboek, zwembad training, huur van het duikmateriaal, vier bootduiken, verzekering, transport van en naar je resort, instructie door een Nederlandstalige instructeur en een onderwater cameraatje zodat je leuke fotos kan maken van jullie nieuw avontuur.
We bieden jullie een flexibel schema aan, maar indien jullie dit wensen kan dit steeds naar jullie plannen aangepast worden.
Koh Chang heeft zeer mooie riffen en is een ideale locatie om te leren duiken. Dit komt doordat de meeste riffen vrij ondiep zijn, praktisch geen stroming hebben en er op de duikplaatsen een ongelooflijk grote verscheidenheid aan vissen en koralen te aanschouwen is.
Er is nog plaats tussen Kerst en Nieuwjaar, maar wacht niet te lang, want eender waar je gaat in deze periode, zal je moeilijk nog iets kunnen vinden.
Indien nodig, kan ik voor jullie hier rond kijken en informeren voor prijzen.

Hopelijk heb je aan deze uitleg een beetje, mocht je meer info wensen stuur me dan een berichtje op wim@divingScool.com

Alvast prettige eindejaarsfeesten en nogmaals van harte proficiat met jullie huwelijk.

Chockdee Krup

Wim

Even contact opnemen met Stevenl dmv een PB’tje hij zit op Phuket met zijn duikschool en te vinden op het Thailand forum.

http://stevenl.wereldwijzer.nl/

Hallo,

Ten eerste gefeliciteerd met jullie huwelijk natuurlijk.
Je kunt heel goed op koh tao duiken en je zou via http://www.duikeninthailand.info veel informatie kunnen krijgen over waar op koh tao en dit kan zeker te weten in het Nederlands.
Ban Divers is een grote duikschool waar ook Nederlanders werken en als je klein wilt kan ik je Shunshine Divers aanraden. In is het weer prima te doen op koh tao in december.