Padi Open Water halen in Thailand?

Beste lezers,

Dit weekend kwam het mooie idee bij mijn vriend en mij op om volgend jaar in februari voor een week of 3 naar Thailand te gaan (langer gaat de baas niet goed vinden), en in mijn enthousiasme begin ik nu natuurlijk al van alles op te zoeken.
Nu wil ik eigenlijk al een tijd lang m’n PADI Open Water halen, en vroeg me af waar je dit in Thailand het beste kan doen. Las al het een en ander over Koh Tao.

Wat is een aanrader (dan wel afrader) en weet iemand wat de kosten ongeveer zijn?

Vast bedankt en groet, Cetje

koh tao is inderdaad goed te doen, maar soms wel erg druk.
hier worden erg veel mensen opgeleid.

Dat het druk is kan ik me voorstellen ja.
Desondanks aan te raden denk je? Als je de drukte voor lief neemt?

Op Koh Tao doen veel mensen hun open water cursus. Dat heeft zijn voor- en nadelen, zorg in ieder geval voor een goede duikschool: goede uitrusting, geen grote groepen, cursus van minimaal 3 dagen en zorg ervoor dat je de prijs vooraf weet inclusief manual en certificering.

In zijn algemeenheid: het duiken aan de Andaman Kust is veel mooier dan vanaf Koh Tao, maar dat is voor de cursus niet echt van belang. Hou er wel rekening mee dat Februari in het seizoen is voor de Andaman kust en buiten het seizoen voor de Golf van Thailand.

Ik heb een eventueel adres als je wilt in koh tao ik zal je deze prive even mailen.

Bedankt voor jullie reacties! Valt me tegen om me geografisch te orienteren in een land dat ik helemaal nog niet ken :wink:
De Andamam kust is de Westkust he? Dit spreekt mijn vriend het meest aan om heen te gaan, richting Krabi. Misschien een heeeel stomme vraag… Maar waarom is het aan de Golfkust ‘buiten het seizoen’ in februari? Klimaat? Dacht dat februari voor heel Thailand bekend stond als vrij droge maand…

Vooralsnog lijkt het dus de westkust te worden, of misschien brevet halen op Ko Tao en daarna door naar Krabi. Moira, bedankt voor je tip voor Ko Tao!

Google kan een hoop :slight_smile:

Wederom bedankt voor de reacties!!
Een Nederlandse duikschool lijkt mij op zich wel zo prettig ja, als je alles in een paar dagen onder de knie wil kijken. Zal Stevenl eens opzoeken, thnx :slight_smile:
En zoeken op Google maps gaat allemaal nog wel, maar onthouden ‘wat waar ligt’ is nog erg lastig. Ben inmiddels wel zo ver dat ik weet ‘de grote stad in het Noorden’ Chiang Mai heet, ipv. ‘die grote stad met een C’ :smiley:

En Chiang Rai heb je ook nog in het noorden :slight_smile:

Maar goed, voor info over duiken in de Andaman Zee kan je idd het beste even een berichtje aan Steven sturen, die kan je goed adviseren. Succes, ook met de voorbereiding en mocht je nog vragen hebben, zien we ze graag tegemoet !

Maar waarom is het aan de Golfkust ‘buiten het seizoen’ in februari? Klimaat? Dacht dat februari voor heel Thailand bekend stond als vrij droge maand…

Ik zal de andere vragen via je PM beantwoorden. Maar hierbij deze: het is inderdaad droog in heel Thailand, maar de wind komt in Februari uit het Oosten. Zoals je op de kaart kunt zien betekent dat voor de Golfeilanden als Koh Tao dat de wind vanuit zee komt, en voor bv Phuket dat de wind over land komt. Daardoor kunnen de golven in de Golf van Thailand hoger worden dan aan de Andaman Kust.

Hey Steven, ik had nog een vragen over het halen van een duikbrevet in Thailand. Ik heb een tijdje geleden ook al contact met je gehad over het duiken op Phuket. Over 3 maanden is het dan zover, dan kom ik ook richting Thailand en wil ook zeker gaan duiken en PADI of Open water brevet halen. Alleen kijk ik op tegen het schriftelijke examen, het lijkt me gewoon niks om op je vakantie uit boeken te leren.

Bestaat er een mogelijkheid om je schriftelijke examen van tevoren te doen in Nederland?

Sluit zich aan bij deze vraag
Volgens mij heb ik er op internet al wel iets over gelezen, dat het mogelijk is via een soort online cursus ofzo…

Er zijn eigenlijk 3 mogelijkheden:

1. je doet de hele cursus in Thailand, inclusief theorie. Dat examen en de theorie vallen enorm mee.
  2. je doet alle theorie en zwembadoefeningen vooraf in Nederland, en krijgt een referal (doorverwijzings)formulier mee. Je kunt de cursus hier dan afmeken.
  3. je doet alle theorie vooraf online, inclusief examen. Ook dan kun je de cursus hier afmaken. Over deze optie meer informatie hier: https://www.padi.com/elearning-scuba-registration/default.aspx?irra=6351

Hoi,
Even ter info,heb 6 weken geleden mijn brevet open water gehaald op de Dominicaanse republiek bij een nederlandse duikschool.
ik ben 50 plus maar leer wel makkelijk.Tip:het examenboek is 350 blz en vrijwel elk hoofdstuk wordt iets uit gevraagd.Probeer het ergens in te zien dan weet je wat je moet weten.Als je de theorie al kent gaat duiken ook makkelijker want het is heel veel info tegelijk.Ik was daar alleen dus heb het boek meegenomen en elke vrije minuut zitten leren.In 4 dagen gedaan maar had er een kluif aan.Heel veel succes en ik ben het met alle tips eens;zoek een veilige duikschool,ned altijd goed groet