Beste plek om je duikbrevet te halen?

Mijn vriend en ik willen graag ons duikbrevet halen in Thailand…:drugged:

Welke plaats/eiland raden jullie aan? En wat zijn ongeveer de kosten daarvan?

Groetjes Suzanne

Er zijn eigenlijk 2 duikgebieden in Thailand: de Golf van Thailand (met name Koh Tao, Koh Samui en Pattaya) en de Andamen Kust (met name Koh Lanta, Phi Phi, Krabi, Phuket en Khao Lak).

Het duiken aan de Andaman kust is gewoon goed, en aanzienlijk beter dan dat in de golf van thailand. Aangezien de cursussen op Koh Tao goedkoop zijn, worden hier veel open water cursussen gedaan, helaas niet allemaal even goed.

Kijk voor meer informatie over duiken op phuket met een Nederlandstalige duikschool op http://www.phuket-scuba.com/dutch_welcome.htm

Ben je van plan richting Samui te verblijven mag je steeds vrijblijvend contact opnemen met mij, leren duiken op koh Tao idd goedkoop, maar daar leer je enkel duiken, s’avond na de cursus duimen draaien van verveling. Geef mij maar Samui, na je cursus heb je nog een zee van tijd om te genieten van je vakantie.

+66(0)833 623 652 of www.divesense.bloggen.be

Vele vakantie groetjes, uit Samui

@plonske

Ik vind je reacties hier nogal pro samui.
Het komt natuurlijk omdat je daar een zakelijke verbintenis mee hebt.
Als je hier alleen maar komt om samui te promoten moet je maar eens een banner plaatsen hebben de forum beheerders tenminste er ook wat aan.

Want tegen een nieuw iemand zeggen dat je 's avonds op Koh Tao duimen zit te draaien is van den zotte.
Probeer eens objectief je mening te geven ipv alleen maar samui te promoten.

De voordelen voor Koh Tao zijn legio.
Kijk maar eens op http://wikitravel.org/en/Koh_Tao

@prometeus

Als je goed telt in Mae Haad, hoeveel boetieks en gewone winkels heb je daar? Je mag het zeggen. Toen wij er woonden, mijn vrouw en ik hadden op een 20 min de winkels en de boetieks voorbij geslenterd. Hoeveel straten zijn er in Tao, je mag het mij ook zeggen. Ik tel er twee zonder de kleine zijstraatjes. Er zijn inderdaad +/- een grote 4O tal duikscholen en evenveel cafe’s op en rond de stranden. Voor de jeugd is dit misschien het aards paradijs, de gemiddelde leeftijd is er zowat tussen de 18 en 25 jaar. Wat kan je ernog doen als het om 18.00 u dan donker is, ja correct, een goeie douche nemen, lekker gaan avondeten en om de avond af te sluiten op cafe zitten, als het dan dat is wat je verwacht van een geslaagde vakantieoord, dan hebben we elk een eigen mening van de definitie " vakantie ". En ja, ik woon nu op Samui en héél graag zelfs, waarom mag ik dat niet uiten in een Pro Samui. Commercie, hoe groot is de kans dat ik hier “klanten maak” wees nu eerlijk, de zon schijnt voor iedereen. Als ik onwaarheden verkondig op deze site, ben ik steeds bereid me te verontschuldigen. Als ik antwoordt op een topic is het omdat ik daar dan 100 % van overtuigd ben dat het met de waarheid strookt en ook uiteraard, uit eigen ervaring. Je zult mij nooit zien antwoorden op een vraag van ergens in het noorden, Chiang Mai of andere, Krabi en Lanta, hoor je me ook niet maar Phuket en Samui en archiepellen ja dat wel. Dan kom je met reklame uit één of andere website, mijn eigen ervaringen en ogen geloof ik toch meer. Ik wil hier geen slecht indruk kweken maar een forum is nu eenmaal voor verschillende meningen en gedachten. Ik leef er ook mee.
Maar om goed af te sluiten ben ik toch blij dat je gereageerd hebt, zo blijf een goede forum als deze levend.
Misschien komen we elkaars nog tegen op de eilanden. :wereld:

Groetje Plonske,

Je reageert in elk geval goed!

De info die je nu geeft is in elk geval waardevol voor de bezoekers hier.
Maar als iemand vraagt welke plaats we aanraden om te duiken is er eigenlijk geen vergelijk met koh tao, eens?

Kijk wij moeten eigenlijk vragen, wat ze wil doen, hoe oud ze zijn.

Antwoorden is het belangrijkste.

Onze planning ligt nog niet helemaal vast qwa hoe wat waar en wanneer wel is zeker dat we naar Koh Samui gaan.
Dus misschien dat het wel een goed idee is om dan even een belletje te geven. Wij gaan 31 oktober in ieder geval richting thailand.

Zeker vanaf November: Andaman Kust: beste weer in die tijd van het jaar en het hele jaar door beter duiken dan de Golf.

En de Andaman kust is koh Samui? :smiley:

Nee, Koh Samui ligt in de Golf van Thailand, de Andaman Kust zijn plaatsen als Koh Lanta, Phi Phi, Krabi, Phuket en Khao Lak.

Mijn vriend en ik willen graag ons duikbrevet halen in Thailand…:drugged:

Welke plaats/eiland raden jullie aan? En wat zijn ongeveer de kosten daarvan

De meeste bezochte plaats in Thailand om je duikcertificatie te halen is zonder meer Koh Tao, geen discusie mogelijk! De prijs voor een open water diver cursus, geschat op 200 euro s. Dit eiland wordt fel bezocht van jonge lui om daar een duik brevet te halen aan een uitzonderlijke goedkope prijs. Van de kwaliteit en reputatie wil ik niks kwijt.

Prettige reis en ‘‘Get Wet’’