Betrouwbare en betaalbare duikschool Thailand?

Kan iemand mij een betrouwbare en betaalbare duikschool aanbevelen in Thailand?

Ik heb trouwens gehoord dat Ko Tao een geweldig duikparadijs is. Misschien iemand daar (ook) een duikschool tip voor?

Koh Tao is inderdaad prachtig, maar je ziet er tegenwoordig meer duikers dan vissen. Heb je al je PADI/CDC??? zo ja, kan je beter een dagtrip naar het Angthong Marine park nemen vanaf Koh Samui. Het grootste deel is beschermd gebied waar je niet mag duiken, maar er zijn enkele plaatsen die zeer de moeite waard zijn. Koh Tao heeft veel duikplekken maar ook wel erg veel duikers. koh tao en angthong info hier

Het beste duiken in Thailand vind je aan de Andaman Kust, dus niet de Golf van Thailand. Plaatsen aan de Andaman Kust: Khao Lak, Phuket, Krabi, Phi Phi, Lanta. En er zijn er nog meer. In zijn algemeenheid is het zicht hier beter, je ziet meer onder water, er is een grotere varieteit aan onderwater leven en de kleuren zijn mooier en de koralen gezonder.

Voor een duikschool (Nederlandstalig, maar ik ben niet helemaal objectief): http://www.phuket-scuba.com.

Trouwens, als je even zoekt op dit forum, vind je ook ergens wel informatie over Nederlanders die op Koh Tao les geven. Als je naar de Golf van Thailand gaat: ga naar Koh Tao. Vanuit Samui moet je veel verder reizen naar de duikplekken, en het genoemde Angthong is voor duiken niet de moeite waard.

Veel plezier.

Betrouwbare en betaalbare duikschool Thailand?

Een plaats, Koh Tao…Asia Diving, nederlandstalige instructuur aanwezig, trouwen een goede reputatie, of Coral Grand, zeer proffesioneel met uitzonderlijk kwaliteit s lesmatriaal en duikuitrustingen.