Ik ben Palmyra en ben 39 jaar. Vanaf 15 april voor 4 weken naar de Filippijnen. Mijn vader woont daar. Gedurende de weken dat ik daar ben wil ik ook 1 week naar een betaalbaar en veilig resort om te gaan duiken. Heeft iemand een goed advies? Het moet vooral ook veilig zijn om er als vrouw alleen naar toe te gaan. Ik zou het fijn vinden om namen van resorts erbij te krijgen. Mijn vader woont in Batangas Buco Talisay. Dat is 2 uurtje van Manilla verwijderd dus is het eenvoudig om een binnenlandse vlucht te regelen. Ik hoop dat iemand een tip heeft liefst ook met een website of contact gegevens. Alvast bedankt.
Groetjes Palmyra
Hallo Palmyra,
Welkom op het Filippijnenforum. In de omgeving van Batangas zijn zo veel duikresorts daar hoef je dus geen binnenlandse vlucht voor te nemen. Ik doel dan op het duikersparadijs Puerto Galera op het eiland Mindoro. Puerto Galera is met de veerboot vanuit de haven van Batangascity in ongeveer 2 uurtjes te berijken. In Puerto Galera wemelt het van de duikresorts in alle prijsklassen van simpel tot luxe. Denk dat de meesten in Sabang zitten. Veel info op deze site
IK ben zelf geen duiker dus kan je geen resort aanbevelen,waar ik positieve ervaringen mee heb.
succes met het duiken!
Duiken in Batangas is zeker mogelijk, maar aan de overkant in Puerto Galera is een duikparadijs.
Awel ik kan als accomodatie oriental sabang hill resort aan bevelen en ik kan de octopus divers van Villa Sabang afraden.
Verder zijn de Canyons het je van het op duikgebied in Puerto.
Veel plezier,
Groet, Foots :wereld: