over een dikke week ga ik vanuit het noorden van Laos naar Thailand.
kan ik daar pinnen? in Chang Rai, Chang Mai?
En ik hoor/lees veel verschillende verhalen over de stranden en het duiken in thailand. Wat zijn eind nov de mooiste stranden? En waar kan ik dan het beste duiken?
Ja hoor, je kunt vrijwel overal pinnen. In bijvoorbeeld Isaan moet je naar de grotere plaatsen gaan, maar op de meeste plekken vind je wel een pinautomaat.
Wat duiken betreft: Thailand heeft eigenlijk2 duikgebieden, de Golf van Thailand (Koh Tao, Koh Samui, Pattaya) en de Andaman Zee (Lanta-Krabi-Phi Phi-Phuket-Khao Lak). De mooiste duikplekken zijn zonder twijfel in de Andaman Zee, met een gevariierder onderwater leven, meer onderwater leven, mooiere kleuren, gezondere koralen en vaak ook beter zicht.
Bovendien is in deze tijd van het jaar ook het weer aan de Andaman Kust beter dan op de Golf Eilanden.
Beste duikplekken: Similans, Koh Bon, Koh Tachai, Richelieu Rock, Hin Daeng, Hin Muang, Shark Point, Anemone Reef, Bida Nai, Bida Nok, King Cruiser, Koh Doc Mai.
ik raad je sterk af te pinnen, aangezien de nederlandse banken vanaf 1 janauri een woekerkoers van 43 of nog minder hanteren. Contant geld en traveller cheques leveren in Thailand minimaal 46,50 op nu. Dat scheelt tientallen euros per transactie. Duiken kun je het beste bij Koh Lanta, een waar paradijs.
zelf pin ik altijd maar ben het er mee eens dat contant of travller cheques voordeliger is.
Banken hier in NL zij oplichters laten je betalen voor transactie en koers is laag dit is op het moment het verschil ANB AMRO krijg je voor 1 euro= 43,50 THB en Bangkok bank 1 euro = 46.94 dus reken maar uit.