Ik heb het geluk dat mijn vader,die in Januari volgend jaar voor een aantal weken naar de Filipijnen gaat met zijn vriendin, mij voor 2 weken over laat komen. We verblijven dan een paar dagen in Manilla en daarna gaan we naar Bocaray omdat een neef van de vriendin van mijn vader daar trouwt. Volgens haar kan je daar ontzettend mooi duiken. Ik heb al heel wat duikplekken over de hele wereld gezien en ben ontzettend benieuwd naar Boracay. Heeft iemand ervaring met het duiken daar en misschien ook een naam van een duikcentrum dat een goede naam heeft daar op het eiland?
Alvast bedankt!
Ik ben net terug van Boracay en ik heb er 1 gezien, naam ontglipt mij en misschien zijn er meerdere
Het is er echt mooi, 1 ding iriteerde mij , het overmatig en om de 10 meter aangeklampt worden door verkopers meestal manicure/pedicure en massage voor 300 peso op haar of UW kamer …hm hm…
Hoi,
Ik ben net terug van Boracay,vrienden van mij wonen daar.En laten die nu net een duikschool hebben 2 stuks nog wel 1 ervan bestaat al meer dan 10 jaar en de andere 3 jaar…de naam is fischeye divers en sterker nog ze behoren beide bij de top 3 en de eigenaar is ook voorzitter van de lokale [duikschool owners][hoofdeigenaar is-spaans engels en de tweede eigenaar is hollandse vrouw dus]…google maar of mail maar dan kan ik je wel adres etc geven.
houdoei
Hi Thomas,
je woont in de buurt zie ik
Ik kom uit Heeze.
Het worden uiteindelijk 3 weken. We gaan ook nog naar Batangas.
Heb je een mailadres van de duikscholen of een website?
Bedankt!
Hoi,
jeetje das toch ook wel heel toevallig,nog geen 5 km uit de buurt.
grappig om zo direct in de buurt toch een bestemming te vinden zover weg en dat iemand 5 km verderop dat ook gaat doen hihi
ik zal ff kijken voor de webadres,bij deze het webadres
http://www.fisheye-divers.com/
ik wil niet nieuwsgierig zijn maar kennen jullie mensen hier in het valkenswirdse…?
er zitten op boracay namelijk een aantal hollanders[wonend]die bedrijven hebben,waaronder 1 vrouw uit valkenswaard.
Nou ik hoor mischein nog wel iets terug en anders wens ik jullie veul plezier!!!
ik ga zelf 14 december ook voor maandje terug maar niet naar boracay mischien voor 3 daagjes of zo,ik ga naar palawan en naar davao-city en omgeving is ook keigaaf heb ik gehoord.want ja boracay is een beetje lloret del mar maar dan op z,n filipijns,dus nog leuk.
groetjes en houdoe thomas:zon02:
Hoi,
je hebt al wat duikplekken gezien op de wereld en dat heb ik ook en ook ik ben al een aantal keren naar Boracay geweest. Wat ik van veel andere reizigers heb gehoord dat het duiken op Boracay niet zo heel spannend is, het is er erg toeristisch dus er zijn veel duikscholen op dit eiland die een graantje mee willen pikken. Voor het echte duiken zijn wel betere bestemmingen te vinden in dit land bijvoorbeeld Dauin Negros en Bohol en Malapascua eiland. Ik heb toen ook besloten om niet te duiken en heerlijk met mijn niet duikende vriendin te genieten van het strand, water, zeiltochtjes enz. fantastisch eiland, kan er erg druk zijn maar het blijft een geweldige bestemming.
Je moet niet raar opkijken dat het je tegenvalt als je bijvoorbeeld al naar Thailand, Borneo en/of Australië bent geweest, het duiken is er stukken minder. Aan de andere kant als je er toch bent en je wilt duiken dan doe het maar verwacht niet dat het een wereldbestemming is voor het duiken.
Frank
Bedankt voor jullie reacties ![]()
Ik heb ergens anders ook al gelezen dat Boracay heel toeristisch is en het duiken tegenvalt. En heb idd al veel mooie plekken gezien maar heb ook veel in NL gedoken in plassen dus ben het wel gewend om niet alleen maar mooie duikstekken te zien
We zitten daar ong een week ivm een bruiloft op dat eiland. We gaan ook nog naar Batangas, misschien is het duiken daar beter ![]()
@ Thomas; ik ken de familie Markestijn (Greet en Peer, hij is n aantal jaren geleden overleden Hun dochter Astrid is een goede vriendin van me)
Heb je toevallig wat foto’s van Boracay? En misschien ook duikfoto’s?
oIk ben zelf geen duiker ,dus kan niet uit ervaring spreken voor wat betreft Boracay, maar afgaande wat ik lees op de diverse duikforums is Boracay niet echt een mooie duikplaats, maar vaak gaat men per boot naar de naburige eilanden van Boracay,zoals Carabao eiland waar het duiken beter schijnt te zijn .@ Manouvdv in de buurt van Batangas zijn wel hele mooie duikplekken. EEn hele bekende duikstek is Puerto Galera,dat is met de veerboot vanaf Batangas in 2 uurtjes te berijken. www.divepuertogalera.com Ook Pandan eiland dat niet zo ver van Batangas af ligt is een hele mooie duikplek www.pandan.com