Boracay is een klein eiland in de Filipijnse provincie Aklan.
Het ligt zo’n 2 km van de noordwest kust van Panay en behoort tot de gemeente Malay.
Als gevolg van de vele witte stranden op het eiland is Boracay een van de belangrijkste toeristische bestemmingen in de Filipijnen.
Boracay ga ik waarschijnlijk volgende keer wel bezoeken, heeft iemand tips voor niet te dure hotels?
Deze is een van de goedkopere hotels op Boracay
Prijs zo 1400 peso =28 euro, ik ben er zelf nooit geweest in Balay capiz, dan kan niet oordelen over zaken als kwaliteit e.d.
Er zijn nog goedkopere, bamboehuisjes voor minder dan 1000 peso, zo 20 euro, wel verder van het centrum vandaan
Is geen probleem want je kan voor 1 euro met een tricycle naar het centrum (d,Mall)
Surfers Home, Bulabog Beach is ook erg goedkoop.
Als je buiten het seizoen gaat, betaal je ± 800-1000 P per kamer, inclusief ontbijt en je kamer wordt zowat dagelijks schoongemaakt.
In het seizoen, tussen de 1000-1500 P.
Hoe langer je blijft, hoe meer je kan afdingen!
Heel vlakbij heb je het restaurantje JapoItalia (Japans/Italiaans).
Echt spotgoedkoop en veel en heel lekker!!!
Ook bij Munchies (Mexicaans) is het heerlijk EN heel goedkoop.
En Smoke maar hier krijg je niet zo veel (Maar dan bestel je toch een dubbele portie en dan nog heb je heel goedkoop gegeten).
Als je echt heel lekker wilt eten, dan kan ik je Valhalla Steakhouse aanbevelen. En het is niet echt duur.
Er valt heel veel te doen, heel veel te bezien maar Boracay is echt wel een stuk duurder vergeleken met de rest van de Filipijnen.
Toch heel veel plezier gewenst daaro.
Groetjes, Mo :cheer: