Vraagje over Boracay en omgeving

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe duur/goedkoop het dagelijks leven is op boracay?

We zijn van plan om langere tijd te blijven en de prijzen van accomodaties weten we nu wel.

Maar wat ook interresant is om te weten>?? hoeveel kost bijvoorbeeld een warme maaltijd?
We lazen al dat er VIS en VLEES in overvloed verkocht word in de honderden eettentjes. maar hoeveel ben je kwijt voor aan eten per dag en wat kost uberhaupt een warme maaltijd op straat ?

Dit willen we graag weten zodat we een budget kunnen gaan maken en zo onze trip kunnen gaan plannen aangezien we voor langere tijd willen reizen.

Ps weet er iemand nog meer vergelijkbare hemelse plekjes zoals boracay maar die dan stukken goedkoper zijn? mag in heel azie zijn.En waar gekitesurft word.

Is caticlan de moeite waard om vandaan te reizen en dan langs de kust te gaan reizen met motor bijvoorbeeld?

Bedankt alvast

Greetings

Hoi Moe van NL,
Mijn vrouw en ik zijn in 2009 ook gaan overwinteren in de Filipijnen en gaan dat begin volgend jaar weer doen. Wij huren ginds, en na wat zoeken vindt je dat wel, altijd een huis of cottage, sturen een balikbayan box naar ginder met wat westerse voeding en voor de rest bevoorraden wij ons op de plaatselijke markten of in de grote mall’s. Nu wat Boracay betreft dat is m.i. zo wat de meest exclusieve plaats van de hele Filipijnen en voor ons zou dat dan ook de laatste plaats zijn waar we naar toe zouden trekken. M.i. zijn de Visayas en Negros de beste bestemmingen ook wat betreft klimaat.
Om u een idee te geven wat het ginder per dag kost hebben wij in alle uitgaven opgeschreven zodat we een goed zicht hebben op onze uitgaven. Verder moet je er rekening mee houden dat we verwoedde duikers zijn en dat betekent een aardige hap uit je budget. Als je bedenkt dat het maken van één duik ongeveer 18€ betekent en dat wij in die periode 80 duiken hebben gedaan dan is het sommetje snel gemaakt. Nu to the point: ons verlof heeft ons 1950€/pers/maand hetzij 62€/dag/persoon gekost. In deze 62€ zit dus werkelijk alles (vliegtuigticket, huren woning, maken van 83 duiken, binnenlandse vluchten, overnachtingen in resorts, ferryboten, busverplaatsingen, taxi’s, aankoop voeding op markten en mall’s en regelmatig zwaar doorzakken achter pot en pint). De eerste periode van ons verblijf van ongeveer 1,5maand in een huurhuis waar we geen mogelijkheid tot duiken hadden en waar we ons eten zelf klaar maakten (incluis het eten van onze housekeeper) koste ons 18€/pers/dag. In de resorts lag die kost rond de 45€/pers/dag incluis slapen eten drinken en duiken. Tel dus daarbij de internationale vlucht en de binnenlandse vluchten en verplaatsingen dan kom je aan die 62€/pers/dag.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Alleszins realiseer u maar dat indien u een beetje naar de Westerse standaard wil leven dat dat een prijs heeft!
Groetjes

Nog vergeten: om te kitesurfen of om te surfen moet je op Siargao zijn

1 like

T,is belangrijk te weten dat Boracay het meest toeristische eiland van Filippijnen is, en dat komt zeker in de prijzen tot uitdrukking. Alles is stukken duurder dan in de rest van Filippijnen. Maar toch meen ik dat het mogelijk is om voor 2 personen een warme maaltijd te nuttigen voor minder dan 10 euro in een simpel eettentje. Andere paradijslijke eilandjes die veel goedkoper zijn dan Boracay zijn er volop in Filippijnen, om er een paar te noemen Siargao eiland, Malapascua, Panglao, Camiguin, Bantayan. Echt supermooi zijn de eilanden nabij El-Nido ,in het noorden van het eiland Palawan.
Of het de moeite waard is om vanuit caticlan langs de kust te rijden weet ik niet,het is maar zeer de vraag of het wel mogelijk is om een motor in Caticlan te huren.

1 like