Had een vraag mbt tot mijn reisplan waarbij ik het volgende geplanned heb staan. Vannuit Manila heb ik een vlucht geplanned staan met CEBU naar caticlan en van daaruit naar Boracay.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de tickets kan regelen voor de boot overtocht van caticlan naar Boracay?
Heeft iemand hier ervaring met CEBU en hoe hun service eruit ziet.
Op hun website geven ze aan dat je maar maximaal 15 kilo bagage kan meenemen. Mag dit overschreden worden voor een meerprijs.
waarom niet van manila naar caticlan?
als ge meer betaaald mag je meer meenemen met cebu pacific
dde overtocht iss geen probleem naar boracay,wel uit zien daat ze je niet bedotten,als je al een hotel geeboekt hebt komen ze je normaal met een boot halen
grtjs
Tickets voor de boot van Caticlan naar boracay hoef je niet te voren te boeken, kun je gewoon ter plaatse kopen, tis maar een kort vaartochtje zo 15 minuten .
Ik heb binnen Filippijnen vaak met Cebupacific gevlogen, en er is vind ik weinig op aan te merken, vliegen vrijwel uitsluitend met nieuwe toestellen en een behulpzame crew.
Het blijft een lowbudget maatschappij natuurlijk, dus je krijgt niks gratis te eten of drinken aan boord. En voor koffie , thee water en broodjes vraagt men driedubbele prijzen.
Overbagage moet je bij inchecken gelijk afrekenen, weet niet hoeveel je die 15 kilo mag overschrijden, en wat het kost , zal wel op de site staan .
Ter info is het 150 pesos voor elke kilo die je overschrijdt bij Cebu.
Daarnaast had ik een vraag op hoeveel de overtoch ong kost van caticlan naar Borocay. Dit zodat ik een indicatie heb hoeveel het zal kosten.
ga naar de site van cebupacific daar kan je de datums intikken wanneer je gaat dan zie je de prijs ook,en hoeveel je moet bijbetalen voor meer gewicht>>>:vak02:
O ja , wat ik vergeet naast de kosten van de boot moet je ook een terminal fee en een environmentalfee betalen, de prijzen staan wel zichtbaar aangeplakt, bij de jettyport.
Het zijn maar kleine bootjes die men gebruikt ik schat zo 30 personen maximaal, hier op deze blog kan je ziet wat je kan verwachten.
de laatse keer heb ik in a venue hotel geboekt,makati
maar er zijn zoveel hotels
alles is goed bereikbaar met de taxi,mall of asia etc
zoek gewoon hotels op en dan zie je de ligging ook,via agoda heb ik het vorige keer gedaan maar je kunt het gewoon zelf online doen ook
grtjs
De kosten zijn in de Filipijnen allemaal niet hoog. Als je haast hebt is het altijd duurder dan als je de tijd hebt. Nog een aanvulling, de check in Bagage mag bij Cebu Pacific altijd 15 kilo zijn behalve naar Caticlan. Dan is het 10 kilo en de hand bagage maximaal 5 in plaats van 7. Tja de enige echte toeristenplaats van de Filipijnen. Een tip, als je goedkoper uit wil zijn, soms scheelt het echt veel, kun je naar Kalibo vliegt en vanuit daar met de lokale bus 1-1,5 uur 45 peso naar de boot terminal in Caticlan. Scheelde mij toen 2000 peso en je mag meer bagage meenemen. Als je op tijd boekt scheet ook veel!
Alles wijst zich vanzelf bij de bootterminal en alles is op Boracay een stuk duurder dan op de rest van de Filipijnen. Goed onderhandelen kan al een boel schelen.
Manila is een rare stad, er is eigenlijk niet zoiets als een centrum van de stad.
Makati is eigenlijk een aparte stad en zou ik niet als centrum willen betitelen,tis een beetje een elite buurt met villawijken en zakencentrum en ook de ambassades zitten in Makatie.
Ik heb er zelf nooit verbleven , kom er alleen af en toe omdat de Nederlandese ambassade in makati zit, maar er zijn volop luxe hotels daar.
Ik verblijf zelf altijd in de omgeving van Roxas boulevard, de wijken daar Ermita en Malate zijn een beetje louche wijken, maar toch met veel sfeer en veel restaurantjes en uitgaansgelegenheden, en voor shopping is de Mall of Asia vlakbij
Maar wil je een omgeving die wat luxer is dan zou ik zeker voor makati gaan.
Korikong hartstikke bedankt voor de gedetailleerde informatie.
Hier heb ik zeker wat aan en zal denk ik ook in de buurt van Roxas mijn verblijf zoeken. Luxe is iets wat voor mij niet echt belangrijk is.
Je zou ook eens op de site van Cebu Pacific kunnen kijken. Als je een ticket hebt, kun je tegen leuke prijzen een hotel boeken. Heb ik zelf al een paar keer gedaan.
Had een vraag mbt het regelen van een verblijf op Boracay.
Kan ik dit beter van te voren regelen of is dit ook heel goed daar te doen wanneer ik aankom.
Want ben opzoek naar een goedkoop verblijf (tussen de 10 en 30 euro p/n)
Vind het helemaal niet erg om dit daar te regelen en ben van plan om daar in februari te zijn.
ik heb het eens met een package gedaan op voorhand geregeld,maar als ik het nog eens zou doen gewoon ginder boeken,plaatsen genoeg van duur naar goedkoop
Kan ook goede ter plaatse, als je in februari wil gaan hou in de gaten dat het weekeind voorafgaande aan valentijnsdag wel veel accomodaties bezet kunnen zijn.
En zoek even uit op welke datum chinees nieuwjaar valt in 2012, soms is de in januari soms februari toch ? In die periode kan het ook behoorlijk druk zijn.
Een goed site om hotels te bekijken voor Boracay is deze http://www.myboracayguide.com/
De hotels staan per gebied gerangschikt, station 2 het drukke deel van het eiland , en station 1 en 2 de meer rustiger delen.
Prijzen staan er ook bij vermeld.
Eh, nee Manila is meestal de pineut, maar is er deze keer goed afgekomen, ook de andere plaatsen die je opnoemt geen problemen dusver.
De problemen concentreren zich voornamelijk in het noorden van Mindanao, de omgeving van Dumaguete city, en ook Consolation en Mandaue hebben wateroverlast heb ik gister gelezen.