Boracay - overnachten

Hoy,
Boracay eind Jan. 2011

eerste keer , iemand tips voor hotel / geusthouse … Boracay

rustige ligging , normale prijs / kwaliteit

alle tips welkom , food , drink , fun , beach

Greets,

life is Good !:dag:

Zelf vind ik het Orchids resort wel leuk, nog helemaal in orginele Filippijnse stijl, dat je helaas steeds minder ziet in boracay DropCatch.com Veel van de oorspronkelijke resorts worden vervangen door betonkolossen van Hotels. Het hoogseizoen op boracay loopt zo van december tot eind mei, dus als je daar eins januari komt is het volop hoogseizoen. Ik weet niet precies welke datum chinees new year valt, maar dan it het altijd topseizoen daar, dus alles volgeboekt hoe daar rekening mee. De nummer 1 uitgaans gelegenheid is volgens mij nog steeds Cocomangas. Goede info over uitgaan en dergelijke vind je op www.myboracayguide.com

Chinees nieuwwjaar valt op 3 februari 2011. 't Zal wel wat druk zijn!

Okay,dat weet ik dan ook weer !! Voor mensen die plannen hebben om rond die tijd naar Boracay te gaan hou niet alleen rekening met drukte ,maar ook met verdubbelde prijzen. In boracay worden de prijzen in het hoogseizoen al vaak verdubbeld ten opzichte van het laagseizoen, maar in de week van Chinees nieuwjaar doen ze nog een keer zoveel bovenop. T,is overigens de vraag of er wel zoveel chinezen zullen komen, de boycot van China om niet niet Fil. op vakantie te gaan is nog niet opgeheven.

Het zijn niet enkel de Chinezen die op vakantie gaan tijdens CN, maar ook en vooral de vele expats die dan enkele dagen vrij hebben en van de gelegenheid gebruik maken om enkele dagen vakantie te nemen in de Filipijnen…

Sinds kort is er een webcam op Boracay waar overdag , het strandleven te zien is, en s,nachts het het nightlife op het eiland http://boracaylive.com/boracay-beach-live-camera/