Dubai nu in 2017

Hallo allemaal,

Volgende week vertrekken wij voor een weekje naar Dubai.
We hebben hier uiteraard veel zin in.

Zijn er dingen die we beslist niet mogen overslaan?

Hoe zit het met betalen overal, contant geld of kunnen we ons redden met alleen een credit card?

Is er ook met name in de avond ergens wat gezelligheid te vinden waar ook een glaasje gedronken kan worden?

Kan je je metrokaart op ieder station kopen?

Je lezen het al wel, we hebben nog voldoende vragen.

Wie helpt ons?

Ik zet hier voor het gemak maar even de links neer naar mijn reisverslagen. Is sneller dan alles te moeten overtikken.

Je kan vrijwel overal met CC betalen, al is wat cash natuurlijk altijd handig voor de kleinere aankopen. ATM’s zijn er in overvloed.

Metrokaart kan je op ieder station kopen. Check wel even of het handig is om je bestemming te bereiken met de metro. Soms (vaak) is een taxi goedkoper, zeker als je met meerdere mensen bent.
Tip: kijk goed uit in de metro waar je gaat staan/zitten want er zijn wagons die uitsluitend voorbehouden zijn voor dames. Wij hadden het eerst niet door en mijn man kreeg heel wat boze blikken.
Taxi’s idem: roze gekleurde taxi’s zijn voorbehouden voor vrouwen, en worden ook bestuurd door vrouwen.

's Avonds is het heel gezellig aan Marina Beach, Madinat Jumeirah, Marina en uiteraard in de buurt van de Burj Khalifa (dancing fountains).

Alcohol kan je krijgen in de grotere hotels en in sommige restaurants (Pier 7 bijvoorbeeld). Je kan ook in de taxfree bij aankomst alcohol kopen om bv. op je hotelkamer te nuttigen.

Heel veel plezier in Dubai … ik wil ook nog wel eens terug.

Als je nog vragen hebt –> shoot!

Dank je wel. We weten nu al weer veel meer. Taxi met roze dak alleen voor vrouwen. Alle andere gemengd?

Ja hoor, alle andere gemengd.

Dank je wel. Denk dat we maar geen metrokaart gaan kopen. Taxi kost niks en je bent waar je wilt wezen. Hoe zit het eigenlijk met fooien? Verwachten ze dat? Zeuren ze veel? Zijn ze betrouwbaar?

Neen, ze zeuren niet. Fooien? Laat gewoon wat wisselgeld achter. Er wordt niet echt op fooien gerekend voor zover ik weet. Alles is er vrij duur, dus die fooien zijn al wel bijgeteld.
Taxi is inderdaad goedkoop en de gemakkelijkste manier om je te verplaatsen. Tijdens de spits is het wel druk en ben je sneller met metro of tram. Maar dan koop je gewoon een los kaartje.

Dank je wel voor je tips enne, we zijn niet te beroerd om af en toe wat fooi te geven. Maar het moet wel leuk blijven en ze moeten het je niet opdringen.

Als echtpaar kun je ook gewoon gebruik maken van taxis met roze dak hoor.

Thanks voor het delen van de blog Amboseli! Ga ook volgende week naar Dubai, dus leuk om wat tips te lezen!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app